۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82137425
T T
۰ نفر
تمامي محصولات زراعي ورامين با آب چاه آبياري مي شود

تهران- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي ورامين گفت: تمامي محصولات زراعي، باغي، سبزي و صيفي جات ورامين با آب چاه آبياري مي شود.

محمد حسين تاجيك روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با انتقاد از اظهار نظر رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، افزود: در ورامين آب به اندازه كافي براي آبياري وجود دارد و طرح آبياري با فاضلاب در ورامين رد مي شود و صحت ندارد .
وي گفت: فاضلاب جز نابودي زمين زراعي هيچ به همراه ندارد و كشاورزان وراميني قدر زمين با ارزش خود را به خوبي مي دانند و اگر فاضلاب هم در منطقه باشد از آن استفاده نمي كنند.
تاجيك تصريح كرد: محصولات سبزي و صيفي از حساسيت فراواني برخوردار مي باشد و نه تنها با فاضلاب خام كه حتي با فاضلاب تصفيه شده تهران كه به سمت دشت ورامين ارسال مي شود نيز آبياري نمي شود.
وي از مردم خواست تا با خيال راحت از محصولات زراعي ورامين استفاده كنند و براي اطمينان خاطر خود از نزديك با نحوه كار كشاورزان آشنا شوند.
نايب رئيس شوراي اسلامي استان تهران نيز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت : باتوجه به اظهار نظر مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ورامين مبني بر عدم استفاده فاضلاب در آبياري اراضي كشاورزي ، ريس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران بايد در دادگاه جوابگو خسارت معيشتي وارده كشاورزان ديار پانزده خرداد ورامين باشد.
سعيد نامداري كه عضو شوراي اسلامي شهر قرچك مي باشد اظهار داشت : گاه يك اظهار نظر ساده و بي اساس مي تواند معيشت جامعه بزرگي را تحت الشعاع قرار دهد و لازم است با برخورد جدي با اين گونه اظهار نظر ها ، از تكرار آن جلوگيري كرد.
وي تأكيد كرد: اين فرد بدون تدبير با آبروي كشاورزان ورامين بازي كرده و بايد پاسخگوي ادعاهاي خود در مراجع قضايي باشد.
رئيس اداره محيط زيست ورامين نيز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: سنجش آلودگي صيفي‌جات و محصولات كشاورزي بايد بر مبناي مستندات و آزمايش باشد و آلودگي محصولات زراعي ورامين از سوي اداره حفاظت محيط زيست رد مي شود.
منصور گل محمدي افزود : تأئيديه هر نظر كارشناسي در خصوص مسائل زيست محيطي نيازمند مدارك آزمايشگاهي است كه تا كنون مدركي آزمايشگاهي در خصوص سبزي و صيفي ورامين ارائه نشده است.
بيش از 38 هزار هكتار از اراضي ورامين زير كشت انواع محصولات زراعي و باغي مي رود.
تهرام/7254//1348

سرخط اخبار اقتصاد