۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱
کد خبر: 81924451
T T
۰ نفر
حكم تخریب حوضچه های غیر بهداشتی شست و شوی محصولات كشاورزی در دزفول صادر شد

دزفول-ایرنا-رییس مركز بهداشت دزفول گفت:با پیگیری انجام شده حكم تخریب حوضچه های غیر مجاز و غیر بهداشتی شست و شوی محصولات كشاورزی از سوی دادستانی شهرستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا رضا پورآیین روز یكشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در مركز بهداشت شهرستان دزفول افزود:كارشناسان بهداشت در بازدید از این واحدها تذكر لازم به متصدیان آنان داده اند.
وی ضمن تایید صدور اخطار كتبی به متولیان این حوضچه های غیر مجاز افزود:این اخطار پس از دو بار مهلت چند هفته ای صادر شده است.
پورآیین افزود:با هماهنگی دادستانی حكم تخریب برخی از این واحدها نیز صادر شده است و منتظر اجرای حكم هستیم.
وی با اشاره به اینكه سه هزار نفر در دزفول در زمینه شست و شوی محصول هویج فعالیت می كنند، گفت:مكانی برای تجمع این واحدهای غیرمجاز هویج شویی در شهرستان دزفول وجود ندارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت:واحدهای هویج شویی، حاشیه رودخانه دز را تصرف كرده اند لذا باید طبق قانون با آنها برخورد شود.
فرهاد قلی نژاد افزود:بیش از هشت واحد هویج شویی در حاشیه رودخانه دز و در محدوده پل چهارم به صورت غیر مجاز اقدام به شست و شوی هویج می كنند.
حبیب الله آصفی فرماندار دزفول نیز در این نشست جهاد كشاورزی را متولی رسیدگی به واحدهای هویج شویی دانست و گفت:برای ساماندهی واحدهای هویج شویی در دزفول قطعه زمینی به آنها واگذار می شود تا مشكل آنها حل شود.
برخی محصولات كشاورزی از جمله هویچ و شلغم بعد از برداشت از مزرعه و قبل از عرضه به بازار مصرف باید شسته شوند.
شست و شوی محصولات از جمله هویچ و شلغم در دزفول به صورت غیر مكانیزه و با دست در حاشیه رودخانه و كانالهای آبیاری انجام می شود.
شهردار شهر امام از توابع بخش مركزی دزفول نیز در این نشست با تشریح مشكلات بهداشتی این شهر ناشی از وجود دام های سرگران حل اساسی و بنیادی مشكل احشام و دام های سرگردان در سطح این شهر را خواستار شد.
علی واهبی افزود:برای اینكه مشكلات بهداشتی اهالی شهر امام برطرف شود باید به صورت اساسی و بنیادی مشكل دام های سرگردان در سطح شهر حل شود.
در این نشست مصوب شد تا با همكاری شركت كشت و صنعت رجایی قطعه زمینی برای احداث مجتمع دامپروری در شهر امام در نظر گرفته شود.
با تولید سالانه دو میلیون تن انواع محصولات ،دزفول از جمله شهرهای فعال در بخش كشاورزی است.
7278/6068

سرخط اخبار استان‌ها