ایجاد شبکه‌های تأمین آب تنها با حمایت دولت شدنی است

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: ایجاد شبکه‌های تأمین آب به خصوص شبکه‌های شهری بسیار گران است و به همین خاطر این امر تنها در صورت تأمین منابع از سوی دولت شدنی است.

محمد تقی توکلی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تفکیک آب شرب از آب بهداشتی اظهار کرد: ایجاد شبکه‌های تأمین آب به خصوص شبکه‌های آب شهری بسیار گران است اما در مجلس قانونی مبنی بر اینکه از محل بعضی از درآمدها و تعرفه شهرک‌های جدید و جاهایی که میزان آب مصرف هزینه بالایی دارد تصویب شده است.

وی افزود: جداسازی شبکه‌ها تنها در صورت تأمین منابع از سوی دولت شدنی است زیرا به سبب هزینه بر بودن این مسئله شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی‌تواند این امر را انجام دهد.

توکلی ادامه داد: جداسازی به این معنا نیست که شبکه بزنند بلکه می‌توانند ایستگاه‌های توزیع راه اندازی کنند یعنی به این صورت که آبی که در شبکه است آب بهداشتی باشد و برای آب آشامیدنی از یک گزینه دیگر استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی این امر را بایستی به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق که با مشکل کمبود آب مواجه هستند شروع کنیم زیرا این امر می‌تواند به بحران آب کمک شایانی کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، شبکه ، آب ، دولت ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار