۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82375746
T T
۰ نفر
كميته تغذيه در شهرستان آران و بيدگل راه اندازي مي شود

آران و بيدگل، كاشان - ايرنا - معاون فرماندار آران و بيدگل با بيان اين كه تغذيه مناسب براي سلامت بهينه ضروري است از راه اندازي كميته تغذيه در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا،عليمحمد يوسفيان عصر روز پنجشنبه در جلسه كميته تغذيه و امنيت غذايي شهرستان آران و بيدگل افزود: در اين كميته، برنامه هاي عملياتي و اجرايي اداره ها در زمينه بهبود تغذيه آحاد جامعه به صورت يكپارچه، همه جانبه و با همكاري بين بخشي و مشاركت مردم مورد پيگيري خواهد گرفت.
وي توسعه منابع انساني را به عنوان يكي از ركن هاي توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كشور برشمرد و اظهار داشت: امنيت تغذيه اي و فراهم كردن غذاي كافي مطلوب و سالم از محورهاي اصلي توسعه منابع انساني است.
يوسفيان تصريح كرد: در اين زمينه سياستگذاري ها در سطح ملي و با پشتوانه هاي قانوني از جمله اصل سوم قانون اساسي، چشم انداز 1404 و سياست هاي كلي نظام در چشم انداز، سياست هاي كلي بخش كشاورزي و سند نقشه علمي سلامت كشور مورد پيگيري قرار گرفته است.
معاون فرماندار آران و بيدگل گفت: در حال حاضر نيز رهبر معظم انقلاب در سياست هاي كلي نظام در بخش سلامت و در بند 6 تامين امنيت غذايي، بهره مندي عادلانه آحاد مردم از سبد غذايي سالم، مطلوب و كافي و اصلاح سبك زندگي در تغذيه را مورد تاكيد قرار داده اند.
وي يادآور شد: در اين راستا يكي از اولويت هاي زير ساختي براي بهبود امنيت غذايي، ارتقاي سواد تغذيه مردم است تا زمينه هاي آگاهي و نگرش و تغيير رفتار مردم در زمينه تغذيه ارتقا پيدا كند.
وي خاطرنشان كرد: همه اداره هاي شهرستان در اين رابطه با شبكه بهداشت و درمان همكاري لازم را داشته باشند.
شهرستان آران و بيدگل با 100 هزار نفر جمعيت در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسين منصوري فر * انتشار: محمد جهانگيريان

* لينك جستجو كانال ايرنا كاشان در تلگرام: irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir

سرخط اخبار استان‌ها