700 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در بودجه 96 كشور پیش بینی شده است

خرم آباد- ایرنا- معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی گفت: 700 میلیارد ریال برای گسترش سامانه های آبیاری تحت فشار در بودجه 96 كشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا علی مراد اكبری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح ‌های كشاورزی در دست اقدام شهرستان الیگودرز افزود: چندین طرح در حوزه شبكه های آبرسانی پیشرفته با شركت‌ های چینی در كشور در حال اجراست.
وی با بیان اینكه استان لرستان در اجرای طرح های آبرسانی پیشرفته اولویت دارد، اظهار كرد: لرستان سه تا چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اعتبار نیاز دارد كه دولت مساعدت لازم را در این خصوص خواهد داشت.
معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی افزود: اعتبار پیش‌ بینی شده در سال 95 برای استان لرستان 550 میلیارد ریال می باشد كه 50 درصد آن تخصیص یافته است.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه 200 هزار هكتار در كل كشور برای ایستگاه های پمپاژ آب اختصاص یافته است.
وی با بیان اینكه 270 میلیارد ریال در 2 ماه گذشته برای آبیاری تحت فشار به استان لرستان اختصاص یافته است، افزود: جهاد كشاورزی 24 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال برای تبدیل آبیاری تحت فشار نیاز دارد.
وی اظهار كرد: 180 میلیارد ریال برای لایروبی قنات های كل كشور در نظر گرفته شده است.
معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای لرستان و موقعیت جغرافیایی و استعداد آب و خاك این استان نباید آب استان لرستان در جاهایی استفاده شود كه زمین های كشاورزی ندارند.
7279/3210/3022
خبرنگار: جابر اسدی ** انتشاردهنده: احسان كردی

سرخط اخبار استان‌ها