چتر حمایتی دولت بر سر کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: اجرای سیاست گذاری قیمت تضمینی، پشتوانه برای کشاورزان از سوی دولت است به طوری که نمی‌گذارد خلاء تولید ایجاد شود.

چتر حمایتی دولت بر سر کشاورزانهدایت الله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در اقتصاد ملی اظهار داشت: در بخش قیمت گذاری محصولات کشاورزی سیاست دولت بر این است که اگر محصولاتی که خود کشاورز امکان فروش و رقابت آن را در بازار ندارد توسط نرخی که تعیین کرده اتحادیه‌ها و سازمان تعاون روستایی آن را خریداری کند تا تولید کنندگان متضرر نشوند.

وی افزود: در واقع سیاست گذاری قیمت تضمینی یک تضمین و پشتوانه برای کشاورزان است به طوری که با اجرای این سیاست علاوه بر تشویق تولید کنندگان نمی‌گذارد خلا در مسیر تولید هم ایجاد شود.

میر مراد زهی بیان کرد: اجرای سیاست قیمت تضمینی موجب افزایش بهبود کیفیت تولیدات و آمادگی بهتر برای عرضه به بازارهای جهانی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت تضمینی بهتر از خرید تضمینی است زیرا در خرید تضمینی معلوم نیست که با چه نرخی محصول خریداری می‌شود همان گونه که در گذشته بحث خرید تضمینی مطرح بوده و توفیق چندانی در آن حاصل نشده است اما گفتنی است با قیمت تضمینی محصول تولید کننده آسوده خاطر است که محصولش با قیمت پایه به فروش می‌رسد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، کشاورزی ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار