کلم کیل چیست؟ + خواص

19:24 - 02 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۲۷۶
یکی از اعضای خانواده ی کلم ها، کلم کیل Kale هست که به لاغری، سم زدایی از بدن و مقابله با پوکی استخوان کمک زیادی می‌کند اما جزو کلم‌های ناشناخته محسوب می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بدون شک با انواع مختلفی از کلم ها آشنایی دارید مانند گل کلم، بروکلی، بروکسل، کلم قمری، کلم برگ و غیره. کلم ها خانواده ی بزرگی دارند و سرشار از خواصی هستند که نمی‌شود بی تفاوت از کنارشان گذشت.
یکی دیگر از اعضای این خانواده کلم کیل Kale هست که به لاغری، سم زدایی از بدن و مقابله با پوکی استخوان کمک زیادی می‌کند اما جزو کلم‌های ناشناخته محسوب می‌شود.

اینکه این کلم در بازارهای ایران وجود دارد یا خیر می توانید سری به بازار تجریش بزنید و کمی پرس و جو کنید. اما در هر حال معرفی خواص فوق العاده ی این کلم مفید با ما. جستجو و یافتنش با شما. اگر در ایران هم نبود هر وقت گذرتان به آن ور آب‌ها افتاد حتما سراغی از این کلم بگیرید.

کلم کیل در یک نگاه

البته کیل شبیه کلم های شناخته شده ای که تاکنون دیده اید نیست. این گیاه نوعی بروکلی است که برگ‌های پهن و البته ضخیم و پیچ در پیچی دارد. برگ‌های آن سبز تیره هستند که در بخش های انتهایی چین خورده اند و حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار بالایی می باشند. اگر توانستید این کلم را خریداری کنید حتما آن را در برنامه ی روزانه داشته باشید تا به نحوه ی استفاده و طعم آن عادت کنید و از خواص بی‌شمار آن بهره مند شوید.

کلم کیل: برای مقابله با گرسنگی

افرادی که دغدغه ی تناسب اندام دارند و می خواهد از شر چند کیلو اضافه وزن شان خلاص شوند می‌توانند با وسواس بیشتری دنبال کلم کیل باشند. این کلم سرشار از فیبرهای غذایی است که خیلی زود شما را سیر می‌کند. بعد از خوردن این نوع کلم بدون شک صدای شکم به این زودی ها در نمی آید و شما را به سمت بخچال و دنبال مواد شیرین نمی برد. به عقیده ی محققان کلم کیل بسیار کم کالری و سرشار از مواد مغذی است.

کلم کیل چیست؟ + خواص 

کلم کیل یک سم زدای مناسب

کلم کیل را یک سم زدای تازه و فوق العاده بدانید. یعنی این که یک ماده ی غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی بدن تان، آن را از شر سموم انباشته شده نیز خلاص می‌کند. این کلم حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی است که دستگاه گوارش را از سموم انباشته شده پاکسازی می‌کند.

کلم کیل ضدسرطان است

این کلم نیز همانند دیگر اعضای خانواده اش خواص ضدسرطانی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان ها و ضدالتهاب های قوی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که نمی‌شود به عنوان مثال یک وعده کلم کیل خورد اما بقیه ی روز را در فست فود و کافی شاپ و غیره به سراغ مواد غذایی چرب و شیرین و غیرسالم رفت و انتظار داشت که این نوع کلم یا هر ماده ی غذایی مفید دیگر معجزه کند. بهتر است چهارچوب تغذیه ی سالم را رعایت کنید و مواد غذایی سالم‌تر را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید.

کلم کیل: نباید استخوان‌هایتان پوک شود

مصرف کلم کیل برای افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند فوق العاده است. چرا؟ به خاطر اینکه این کلم سرشار از کلسیم می‌باشد و به این ترتیب باعث تقویت بافت استخوانی می‌شود. از آنجایی که کیل حاوی میزان زیادی ویتامین K نیز هست تاثیر بیشتری در پیشگیری از ضعف و پوکی استخوان دارد. در واقع کلم کیل یک ماده ی غذایی فوق العاده برای پیشگیری از شکستگی استخوان‌هاست.

کلم کیل: حاوی آنتی‌اکسیدانی برای تقویت چشم‌ها

کلم کیل حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی به نام لوتئین است که باعث تقویت قوه ی بینایی می‌شود. این آنتی‌اکسیدان برای سلامتی چشم‌ها بسیار مفید است و خطر ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش می‌دهد.

سالاد کیل

سالاد کیل با کنجد و پرتقال

مواد لازم

کلم کیل 1 دسته

کره ی کنجد 2 قاشق چای‌خوری

سس تاماری 2 قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک 1 قاشق غذاخوری

آب پرتقال تازه 3 قاشق غذاخوری

موسیر خرد شده 1 عدد

سیر کوبیده شده نصف حبه

دانه ی کنجد 1 قاشق

طرز تهیه

برگ‌های کیل را جدا کرده و شستشو دهید و داخل آبکش بریزید تا آبشان گرفته شود. سپس برگ‌ها را خرد کنید.

برای تهیه ی سس: داخل یک کاسه ی کوچک کره ی کنجد، موسیر و سیر را مخلوط کنید. سپس سس تاماری، سرکه بالزامیک و آب پرتقال را به تدریج به آن اضافه کنید. سس تهیه شده را روی برگ‌های کیل ریخته و هم بزنید. ظرف سالاد را در دمای محیط قرار داده و اجاز دهید به مدت یک ربع بماند تا مواد طعم همدیگر را بگیرد. چند پر پرتقال را به چهار قسمت تقسیم کرده و به سالاد اضافه کنید و سپس دانه های کنجد را به روی آن پاشیده و سرو کنید.

منبع: تبیان


برچسب ها: کولارد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *