استاندار کردستان بر استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، عبدالمحمد زاهدی در نشستی صمیمی با تشکل های بخش کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشاورزی باید به سمت تولید محصولات به صرفه با مصرف کم آب پیش برود گفت: اگر به روال سال های قبل کشاورزان از منابع آب های زیرزمینی استفاده کنند دشت های قروه و دهگلان فرو خواهند ریخت.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سنوات قبل بارش نزولات آسمانی در کردستان خوب و قابل توجه بود، افزود: با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی هرگز میزان بارش ها مانند سال های گذشته نخواهد بود.

زاهدی تصریح کرد : کشاورزان به عنوان عمده مصرف کنندگان آب در استان باید بیشترین تلاش را در جهت حفظ منابع آب و استفاده بهینه از آنرا مد نظر قرار دهند.

وی به تخصیص میزان آب سدها به بخش های مختلف در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره ای به اندازه این دوره از سهم آب استان دفاع نشده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه برنامه های کلان آب تابع تقسیمات کشوری نیست، افزود: پروژه های مربوط به آب بر اساس حوزه آبریز طراحی و اجرا می شوند.

وی یکی از مسایل و دغدغه های کشاورزان را اتمام و بهره برداری از سامانه انتقال آب از سدها به دشت های شرقی کردستان برشمرد و یادآور شد: اتمام سامانه انتقال آب ارتباط مستقیم با وضعیت وشرایط مالی دولت دارد که امیدواریم امسال و سال های آتی با بهبود اعتبارات و درآمدهای کشور این مهم به سرمنزل مقصود برسد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل توجه بخش کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 174 میلیون دلار محصولات باغی وزراعی از کردستان صادر شده است که در قیاس با سال قبل از آن 25 درصد رشد داشته است که این مهم به واسطه برنامه ریزی وتلاش کشاورزان محقق شده است.

زاهدی به میزان بهره بانکی که از کشاورزان دریافت میشود نیز اشاره کرد و افزود: میزان سود دریافتی توسط بانک ها از کشاورزان تابع یک دستورالعمل کشوری است وشرایط کشور نیز به گونه ای است که دولت نمی تواند درآن تغییرات ناگهانی ایجاد کند

وی افزود: هرگونه تغییر ناگهانی در اقتصاد می تواند پیامدهای تورمی به دنبال داشته باشد، لذا دولت باید هم به فکر کنترل تورم باشد و هم رشد اقتصادی را در نظر داشته باشد.

مقام عالی دولت در کردستان با بیان اینکه توسعه و رونق بخش کشاورزی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولتمردان است افزود: امنیت غذایی جامعه و رونق بخشی از حوزه صنعت به کشاورزی وابسته است بر همین مبنا باید توجه جدی به این بخش صورت بگیرد.

در این مراسم نمایندگان تشکل های کشاورزی به مدت سه ساعت عمده ترین مشکلات وتنگناهای خود را در بخش های مختلف با استاندار کردستان مطرح کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =