۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۹
کد خبر: 82334148
T T
۰ نفر
جلوگیری از تغییركاربری اراضی زراعی از اولویت های جهاد كشاورزی گیلان

رشت - ایرنا - رییس سازمان جهاد كشاورزی گیلان گفت: جلوگیری از تغییر كاربری اراضی كشاورزی استان یكی از سیاستهای اولویت دار این نهاد است.

علیرضا شعبانژاد روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای جهاد كشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه با بیان این مطلب اظهار داشت: به این منظور حفظ اراضی كشاورزی با جدیت از سوی جهاد كشاورزی دنبال می شود.
وی در ادامه با بیان اینكه كلیه مدیران جهاد كشاورزی استان باید همگام با سیاستهای دولت در جهت توسعه بخش كشاورزی گیلان تلاش كنند یادآور شد: دولت نگاه ویژه ای به توسعه بخش كشاورزی گیلان دارد كه این امر نیازمند همدلی و مشاركت كلیه مدیران است.
وی همچنین تكریم و برخورد مناسب با كشاورزان و مردم را از دیگر سیاستهای جهاد كشاورزی عنوان كرد و گفت: جهاد كشاورزی گیلان تلاش دارد تا با استفاده از مدیران بومی و توانمند در جهت توسعه كشاورزی استان گام بردارد.
وی آستانه اشرفیه را یكی از قطبهای مهم كشاورزی گیلان دانست و یادآور شد: توسعه كشاورزی در این شهرستان می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال در منطقه داشته باشد.
وی در پایان از مدیران جهاد كشاورزی شهرستان خواست تا به منظور توسعه بخش كشاورزی در این منطقه تعامل لازم را با فرمانداری و دیگر ادارات و نهادها داشته باشند.
فرماندارآستانه اشرفیه نیز در این آئین ضمن تاكید بر توسعه بخش كشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان از ظرفیتها و توانمندیهای خوبی در بخشهای مختلف كشاورزی برخوردار است.
رحیم حیدری افزود: توسعه بخش كشاورزی در این شهرستان بدون تردید رونق اقتصادی كشاورزان این منطقه را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح كرد: امیدواریم با توجه به سیاستهای دولت در جهت حمایت از كشاورزان بتوانیم گامهای موثری را در جهت توسعه بخش كشاورزی در این شهرستان برداریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این آئین كه در محل فرمانداری آستانه اشرفیه و با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها برگزار شد، محمد باقر قاسم پور به عنوان سرپرست جدید اداره جهاد كشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه معرفی و از تلاشهای گودرز كمال پور رئیس سابق این نهاد قدردانی شد.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مركزی و بندركیاشهر دارای بیش از 100 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
این شهرستان با حدود 30 هزار هكتار زمینهای كشاورزی یكی از قطبهای مهم كشاورزی گیلان به شمار می رود.
خبرنگار : علیرضا رنجكش **انتشار : نصراله ابراهیمی
/6070/7287

سرخط اخبار استان‌ها