۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82518573
T T
۰ نفر
مردم نگران قيمت مرغ در ماه مبارك رمضان نباشد

بجنورد- ايرنا- مشاور رييس جهاد كشاورزي خراسان شمالي در توليد مرغ گوشتي گفت: مردم اين استان نگران قيمت مرغ در ماه مبارك رمضان نباشد.

رضا داورپناه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با توجه به شرايط ايجاد شده در بازار مرغ، افزايش قيمت اين محصول در ماه مبارك رمضان بعيد است و مرغ مورد نياز مردم در اين ماه مبارك رمضان با قيمت مناسب به بازار تزريق مي شود.
وي با بيان اينكه جوجه ريزي در سالن هاي استان به موقع انجام شده است افزود: با توجه به ثبات قيمت نهاده‌هاي مورد نياز مرغداران، انتظار مي‌رود مشكل خاصي در قيمت اين محصول ايجاد نشود.
وي گفت: اكنون 65 درصد از نياز مردم خراسان شمالي به گوشت مرغ در داخل تامين مي شود و مابقي از استان هاي مجاور وارد مي شود.
وي اظهار كرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در جهان 11 كيلوگرم و در ايران 26 كيلوگرم است و بر اين اساس سالانه 20 هزار تن از اين محصول در استان به مصرف مي رسد.
به گفته داورپناه سال گذشته بيش از 13 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالي توليد شده است كه اين ميزان يك ركورد در اين استان است.
وي در بخش ديگر سخنان خود نوسان قيمت مرغ را از دغدغه هاي مرغداران عنوان كرد و افزود: اكنون هر كيلوگرم از مرغ زنده توليد شده در سالن هاي مرغداري 42 هزار ريال از توليدكنندگان خريداري مي شود اين در حالي است كه اين محصول در اواخر سال گذشته حدود 50 هزار ريال به فروش مي رسيد.

در خراسان شمالي 60 واحد مرغداري راه اندازي شده است كه عمده آنان فعال هستند.

* سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامي اين خبرگزاري به نشاني https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادهاي استان است.
نشاني ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنين مردم مي توانند ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
7185 / 1744خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها