خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران خبر داد:

کاهش 30 درصدی مشتریان غرف محصولات غیردست‌چین

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۳۴

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران از کاهش 30 درصدی مشتریان غرف محصولات غیردست‌چین کشاورزی در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین رحیمی، ضمن حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ارائه داد.

رحیمی با بیان اینکه طی 35 سال گذشته سه عامل اصلی باعث از بین رفتن زحمات شهرداری تهران بوده و مردم در خصوص آن مطالبه دارند، گفت: این عوامل شامل دادن بار اضافی به مشتری، کیفیت پایین کالا و برخورد نامناسب با مشتریان بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه ساماندهی میادین میوه و تره‌بار در اسفندماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: در آن زمان 200 غرفه ساماندهی شده است و ما بهره‌برداران و همکاران خود را برای این موضوع آماده کردیم و در نهایت توانستیم در شب‌های عید که میزان تقاضا بالا است و نیز در بهار که فصل سردرختی میوه‌های حساس است این اقدام را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران در این رابطه مطالبه ‌ای جدی از من داشت اظهار کرد: ما با تدبیر حرکت کردیم و بهره‌برداران را توجیه کرده و برای آنها امتیاز در نظر گرفتیم به نحوی که از اول مردادماه سال جاری از 460 غرفه مشتریان می‌توانستند؛ کالای مورد نیاز خود را دست‌چین کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در چند محور کار اساسی انجام دادیم عنوان کرد:‌ این محورها شامل عرضه محصولات دست چین به مشتری، عرضه سبزی بدون گل و لای و ریشه و عرضه گوشت قرمز بسته‌بندی شده است که در مورد آخر کمیسیون سلامت شورای شهر از ما پشتیبانی کرد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با تاکید بر اینکه سرلوحه تمام این اقدامات شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، افزود: سازمان میادین میوه و تره‌بار به با سرلوحه قرار دادن این شعار موفق شد به نحوی که توانستیم 74 درصد از غرف میوه و تره‌بار را الزام به ارائه میوه دست چین به مشتریان کنیم.

رحیمی اضافه کرد: هنوز 163 غرفه را نگه داشته ‌ایم که در آن مشتری نمی‌تواند میوه را دست‌چین کند و معمولا بیشتر این غرف از خیابان انقلاب به پایین قرار دارند زیرا ممکن است در این مناطق توان مردم برای خرید کمتر باشد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت میان محصول دست‌چین و غیردست‌چین در خصوص سبزیجات بین 100تا 200 تومان و در مورد انواع میوه 300 تا 400 تومان است که این اختلاف قیمت برای برخی از مردم مهم است لذا همه غرف را تبدیل به غرف دست‌چین نکردیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه در تیرماه 95 ، 4 میلیون 750 هزار مشتری به بازارهای ما مراجعه کردند ، عنوان کرد: در مردادماه تعداد مشتریان غرف دست‌چین ما به 6 میلیون و 105 هزار نفر رسید که نشان دهنده افزایش 29 درصدی مشتریان و افزایش 27 درصدی خرید مردم به مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

رحیمی ادامه دد: در غرف دستچین ما نیز در تیرماه 2 میلیون مشتری مراجعه کردند که این تعداد در مردادماه یک میلیون و 425 هزار نفر بود که این اعداد نشانگر کاهش 30 درصدی مراجعه مردم به غرف غیردست چین است.

وی با بیان اینکه گل و لایی که مردم از سبزی‌ها جدا کرده و دور می‌اندازند؛ خاکی مرغوب برای کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با جدا کردن ریشه و گل و لای از سبزی ها سالانه 14 هزار تن گل و لای مرغوب برای کشاورزی را حفظ می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به ایجاد 30 غرفه بسته‌بندی گوشت قرمز در محل با هماهنگی سازمان دامپزشکی گفت: در این غرف مشتری گوشت مورد نیاز خود را انتخاب کرده و کارگر بر اساس سفارش او عمل کرده و نهایتا گوشت در مقابل مشتری بسته‌بندی می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: تا پایان بهار آینده تمام غرفه‌های گوشت را به این شیوه ساماندهی می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز