۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82139811
T T
۰ نفر
اقتصاد ایران، عباس كیا‌رستمی را كم دارد

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در یادداشتی نوشت: عباس كیارستمی پرچمدار جهانی شدن سینمای ایران است. گاهی در مذاكره با طرف های خارجی،می شنیدم كه در كنار مزیت های ایران و اقتصاد ایران، نامی هم از او و دیگر هنرمندان بزرگ ایرانی برده می شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، محسن جلال پور در یادداشتی به مناسبت درگذشت عباس كیارستمی كارگردان نام آشنای سینمای ایران نوشت: چرا دروغ؟ راستش من خیلی فرصت فیلم دیدن ندارم. از فیلم های عباس كیارستمی دو فیلم خانه دوست كجاست و طعم گیلاس را دیده ام. شاید فیلم های دیگر او را هم دیده باشم ولی خاطرم نیست.اصلا چه اهمیتی دارد كه یك آدم گرفتار، فیلم های فیلم ساز بزرگی نظیر عباس كیارستمی را دیده باشد؟
«اما یك چیز را خوب می فهمم. عباس كیارستمی پرچمدار جهانی شدن سینمای ایران است. با فیلم های او بود كه جهان سینمای ایران را شناخت.گاهی در مذاكره با طرف های خارجی،می شنیدم كه در كنار مزیت های ایران و اقتصاد ایران، نامی هم از او و دیگر هنرمندان بزرگ ایرانی برده می شد. ولی مگر ما چند هنرمند داریم كه آثارشان جهانی شده است؟مگر ما چه تعداد هنرمند،ورزشكار و دانشمند داریم كه حاضرباشند با قبول بسیاری از مشقت های داخلی، در ایران كار كنند و نام ایران را در دنیا مطرح كنند؟»
« همین قدر می دانم كه اقتصاد ایران،فردی چون عباس كیارستمی را كم دارد. فردی كه اقتصاد ایران را به جهان بشناساند. فردی كه بازارش محدود به راسته بازارهای خودمان نباشد.»
«حالا او رفته است.دیگر میان ما نیست اما نه فقط سینمای ایران كه سینمای جهان داغدار او شده است. به خانواده محترمش و به جامعه هنری ایران و به همه مردم عزیز كشورم به خاطر فقدان این فیلم ساز و مرد بزرگ تسلیت می گویم.»
عباس كیارستمی كارگردان برجسته ایران كه برای درمان بیماری به فرانسه رفته بود، روز چهاردهم تیرماه جاری در این كشور چشم از جهان فروبست.
اقتصام**1561
۰ نفر