۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82480215
T T
۰ نفر
يك مسئول خراسان شمالي: احتمال سرمازدگي محصولات كشاورزي وجود دارد

بجنورد- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: كشاورزان در خصوص احتمال خطر سرمازدگي محصولات كشاورزي در روزهاي آينده اقدامات لازم را انجام دهند.

علي اصغر شريكيان دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: با توجه به اعلام اداره كل هواشناسي استان مبني بر ورود سامانه بارشي و برودت هوا و احتمال سرمازدگي محصولات، كشاورزان بايد قبل از بروز سرمازدگي اقدامات لازم را در خصوص كشت هاي باغباني انجام دهند.
وي با بيان اينكه كشاورزان براي جلوگيري از سرمازدگي محصولات و خسارت بايد آبياري، پايش، مراقبت كردن و ... را انجام دهند گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون گزارشي از خسارت محصولات كشاورزان اين استان اعلام نشده است.
شريكيان با بيان اينكه امسال وضعيت مناسبت تري در زمينه بروز سرمازدگي در مقايسه با سال هاي گذشته داشته ايم افزود: در اسفندماه سال 93 و عيد پارسال شاهد سرمازدگي محصولات باغي و زراعي در اين استان بوديم كه خسارت زيادي به بخش زراعت و باغباني وارد شد.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با بيان اينكه هم اكنون باغ ها در مرحله شكوفه دهي هستند افزود: در شرايط برودت هوا و پايين آمدن دما باغداران بايد بخاري هاي باغي را روشن كنند و همچنين با آتش روشن كردن و ايجاد دود مانع سرمازدگي بهاره شوند.
در استان خراسان شمالي بيش از 400 هزار نفر در قالب 117 هزار خانوار در روستاها سكونت دارند كه 344 هزار هكتار اراضي كشاورزي را با 82 هزار بهره برداري راهبري مي كنند.
سالانه در اين استان بيش از يك ميليون و 300 تا يك ميليون و 500 هزار تن انواع محصول باغي، زراعي و دامي توليد مي شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها