۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82335041
T T
۰ نفر
چغندر كاران در برداشت محصول عجله كنند

ميامي -ايرنا- مديرجهاد كشاورزي شهرستان ميامي گفت: به خاطر سرماي زياد هوا و به منظور جلو گيري از زيان ، لازم است كشاورزان در برداشت محصول چغندر قند عجله كنند.

عباسعلي كردي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به ظرفيت پايين تحويل چغندر قند از سوي كارخانه ، افزود: بايد در اين خصوص نيزتدابيري انديشيده شود تا كشاورزان در انتظار نمانند.
به گزارش ايرنا، در چند روز اخبر تعدادي از چغندركاران ميامي نسبت به ظرفيت پايين تحويل گرفتن اين محصول ونيز عدم پرداخت برخي طلب ها اعتراض هايي انجام دادند.
مدير جهاد كشاورزي ميامي با بيان اينكه هواي سردي راپشت سرگذاشته ايم، ادامه داد: با توجه به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي در خصوص برودت هوا در پاييز امسال، نگراني كشاورزان اين شهرستان براي برداشت سريع تر محصول منطقي به نظر مي رسد.
كردي افزود: اما كارخانه قند، توان تحويل فوري اين محصول را ندارد و اين ظرفيت پايين تحويل گيري محصول چغندر توسط كارخانه قند، كشاورزان را با مشكل مواجه ساخته است.
كردي با اشاره به اينكه اين محصول در سطح دو هزار و 500 هكتار از مزارع شهرستان ميامي كشت شده است افزود: با توجه به شرايط ناپايدار در روزهاي آينده ،كشاورزان شهرستان بايد با سرعت نسبت به برداشت چغندر قند و تحويل آن به كارخانه ها اقدام كنند و محصول برداشت شده نبايد در مزرعه بماند.
مديرجهادكشاورزي شهرستان ميامي خاطرنشان كرد: كارخانه قند شاهرود در همين زمينه اطلاعيه اي صادر كرده و در مورد يخ زدگي احتمالي چغندر و جلوگيري ازخرابي آن در سيلوها وهمچنين محدوديت مصرف هشدار داده و براي جلوگيري ازضرر و زيان كارخانه برنامه ريزي شده است.
وي گفت: باتوجه به گلايه كشاورزان واعلام كارخانه قند ، كشاورزاني كه نتوانسته اند ميزان پيمان خود را پر نمايند ، كارخانه قند از روز 17 تا 24 آبان نسبت به تحويل افرادي كه پيمان آنهاباقي مانده است اقدام مي نمايد و از 25 آبان هم دريافت چغندر قند آزاد مي باشد.
كردي افزود: پيش بيني مي شود از دو هزارو 500 هتكار مزرعه چغندر در شهرستان ميامي 140 هزارتن برداشت شود.
شهرستان ميامي قطب توليد محصولات راهبردي كشاورزي چون گندم،چغندرقندو ميوه هاي مختلف در استان سمنان مي باشد.
7357/6167 خبرنگار: علي آقايي ** انتشار دهنده: محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها