در هوای آلوده کله پاچه نخورید + عکس

3:30 - 26 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۲۶۸
خبرگزاری میزان - یک متخصص طب سنتی گفت: هنگامی که هوا آلوده است افراد از مصرف گوشت گاو، عدس، بادنجان به ویژه میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی، غذاهای خمیری چون ماکارونی، و غذاهای چرب و سنگین مانند کله پاچه باید پرهیز کنند؛ چرا که موجب غلظت خون می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم، مجید انوشیروانی درباره تدابیر حفظ سلامتی اظهار داشت: در زمانی که هوا آلوده است, از همهٔ خوراکی‌هایی که غلظت خون را افزایش می‌دهند مانند گوشت گاو، عدس، بادنجان به ویژه میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی، غذاهای خمیری چون ماکارونی، و غذاهای چرب و سنگین مانند کله پاچه باید پرهیز کرد.


در هوای آلوده کله پاچه نخورید + عکس


به گفته وی می‌دانیم که در شرایط آلودگی هوا، تعداد گلبول‌های قرمز به طور جبرانی افزایش می‌یابد تا با مولکول‌های اکسیژن بیشتری پیوند برقرار کند و از این رو، تراکم سلول‌های قرمز در عروق بسیار زیاد می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در چنین حالتی، امکان بروز پدیده‌هایی مانند لخته شدن خون و انسدادهای عروقی افزایش می‌یابد که در افراد مستعد می‌تواند به سکته‌های قلبی و مغزی و یا لخته شدن خون در وریدهای عمقی منجر شود.

انوشیروانی افزود: حال اگر فردی، در شرایط آلودگی هوا از غذاهایی تغذیه کند که مقتضی تولید خون غلیظ هستند، در واقع این روند را تشدید خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر پایهٔ دانش تغذیه در منابع مکتب طب ایرانی، همهٔ غذاهای خون ساز خون یکسانی ایجاد نمی‌کنند، مثلاً خوردن سیب, انگور و انار شیرین، در فردی که فرآیند هضم در وی به خوبی انجام می‌شود، به تولید خونی می‌انجامد که قوام معتدل دارد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در حالی که خوردن گوشت گاو و گوساله، یا خوردن گوشت‌های صنعتی (کالباس و سوسیس و همبرگر) یا گوشت‌های منجمد کهنه، مقتضی تولید خونی است که قوام غلیظ‌تر دارد.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: نکتهٔ مهم این است که این پدیده در سالمندان می‌تواند خطرناک‌تر باشد. زیرا فرآیند هضم در افراد سالمند، ضعیف‌تر است و کاهش حرارت بنیادی در آنان، موجب می‌شود که هضم معدی و کبدی غذاها نسبت به جوانان ناکافی باشد که نتیجهٔ آن تولید خونی است که قوام آن غلیظ‌تر از حد اعتدال است.



/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *