۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82400261
T T
۰ نفر
استان اردبیل پایین ترین مصرف سموم كشاورزی را در كشور دارد

اردبیل - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل می گوید كه این استان در كشور پایین ‌ترین مصرف سموم را در حوزه محصولات كشاروزی به ویژه سیب ‌زمینی دارد.

به گزارش ایرنا ، میرجمال الدین پور پیغمبر روز سه شنبه در نشستی با تولیدكنندگان و كارشناسان حوزه جهاد كشاورزی افزود: سلامت تولید و تهیه بذر در بخش‌ های مختلف بویژه سیب‌ زمینی یكی از رویكردها و اولویت‌های جدی در تقویت این حوزه است.
وی با بیان اینكه كه در بیشتر محصولات تولیدی بویژه سیب ‌زمینی استفاده از سموم در حد‌ مجاز و حتی پایین ‌تر از آن است، گفت: بررسی‌ های دقیق كارشناسان حفظ نباتات نشان می‌ دهد كه استان اردبیل پایین ‌ترین مصرف سموم را در حوزه محصولات كشاروزی بویژه سیب‌ زمینی دارد به طوری كه در نمونه ‌برداری ‌ها وضعیت استفاده از آفت ‌كش‌ ها ، ‌نیترات و فلزات سنگین زیر خط مجاز و نرمال بوده است.
پورپیغمبر افزود: تلاش بر این است تا با تقویت نظارت‌ و نمونه ‌گیری ‌ها میزان مصرف سموم و كودها در تولید محصولات كشاورزی پایین آمده و كشاورز به صورت ارگانیك بتواند محصول كشاورزی تولید و روانه بازار كند.
وی رقم مصارف این سموم و كودها را كمتر از پنج درصد اعلام كرد و ادامه داد: كشاورز از منابع تولید بذر تا تولید محصول باید به مولفه‌ های سلامت توجه داشته باشد و زمینه را برای بهره‌ برداری ایمن برای هموطنان فراهم بیاورد.
استان اردبیل یكی از مناطق تولید محصولات كشاورزی می باشد ، كشاورزی یكی از محورهای توسعه استان اردبیل بشمار می رود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها