صندوق بیمه محصولات کشاورزی کارایی ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:صندوق بیمه محصولات کشاورزی به سبب کمبود اعتبار کارایی لازم را ندارد.

راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقاد نمایندگان مجلس از تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به سبب کمبود اعتبار، کارایی لازم را ندارد از این رو تخصیص ردیف بودجه جداگانه راه چاره اصلی تقویت این صندوق است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و خشکسالی های اخیر، بودجه فعلی صندوق نمی تواند جوابگوی غرامت کشاورزان در مواجهه با خسارات و بلایای طبیعی باشد از این رو لازم است با تزریق منابع مالی نگرانی کشاورزان از تاخیر در پرداخت خسارات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

نوری  ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد کشاورزان، تاخیر در پرداخت غرامت با اعتراضات مکرر این قشر و انتقاد جمعی از نمایندگان مجلس همراه شد،از این رو لازم است دولت تمهیدات هوشمندانه‌ای در جهت حل این بحران و کاهش بار مشکلات مالی کشاورزان به کار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در شرایط کنونی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با چالش های متعددی روبرو است ، تصریح کرد: پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس  در برنامه ششم توسعه بر آن است که برای هر یک از مجموعه ها، تشکل و ردیف بودجه مستقل در نظر گرفته شود که در صورت بروز خسارات جوابگوی اخذ غرامت کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار