حمایت بخش خصوصی از انحلال سازمان حمایت/فضای کسب و کار رقابتی لازمه کاهش فساد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران : فضای کسب و کار باید به گونه‌ای رقابتی فراهم شود که کمترین شرایط فساد در اقتصاد شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال‌پور در حاشیه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت:ماده 20 قانون رفع موانع تولید در آیین اجرایی سه مرتبه اصلاح شد و بعضی اعتقاد داشتن که شفاف نیست و علت آن  این است که در اصل این ماده اعلام شد که تسویه علی الحساب مبالغ با نرخ روز گشایش صورت گیردو بعضی از دوستان در بخش خصوصی معتقداند که باید این تسویه آن با نرخ روز گشایش یابد ولی دولت چنین تصمیمی ندارد و باید نرخ ارز جهت پیدا کند.

وی ادامه داد: مطالبی که از سوی رئیس اتاق بازرگانی و وزیر اقتصاد و دارایی در این نشست گفته شد بخشی مورد قبول بخش خصوصی قرار گرفت و دو ابهام باقی ماند و قرار شد در کمیسیون مالی اتاق ایران با حضور نمایندگان بانک مرکزی و نمایندگان وزارت اقتصاد بررسی شود و چنان چه نیاز به اصلاح داشته باشد مجدد برگردد و در شورای گفتگو در کمیسیون دولت به نتیجه برسد.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد انحلال سازمان حمایت در برنامه‌ی ششم توسعه گفت: سختگیری‌هایی که توسط سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان صورت می‌گیرد برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفعی ندارد. 

وی افزود: فضای کسب و کار باید به گونه‌ای رقابتی فراهم شود که کمترین شرایط فساد در اقتصاد شکل گیرد.

جلال پور اظهار کرد: بیشتر کشورهایی که در شرایط جدید اقتصادی به ایران آمده‌اند برای توسعه‌ی روابط اقتصادی خود با ایران خواهان تعیین تکلیف وضعیت مالکیت معنوی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که کمیسیونی برای ثبت مالکیت معنوی و حقوقی ایجاد شود که آقای توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در این ارتباط قول مساعدت برای ثبت مالکیت‌های معنوی و حقوقی را در این جلسه داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بر این اساس کمیسیونی متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران سازمان ثبت اسناد, مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت حضور پیدا خواهند کرد و پیشنهادات این کمیسیون نهایی شده و برای تسریع در قانون مالکیت معنوی به دولت ارائه می‌شود.

جلال‌پور یادآور شد که بدون شفافیت در فضای کسب و کار رقابتی ایجاد نخواهد شد و نظارت‌های چند لایه خود باعث ایجاد فساد در فضای کسب و کار خواهد شد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: اتاق بازرگانی بر این اساس با ادامه فعالیت‌ سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی مخالف است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار