۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82688896
T T
۰ نفر
120 شركت مواد غذايي در كردستان داراي مجوز ارائه محصول به بوفه هاي مدارس هستند

سنندج - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان گفت: در سال تحصيلي جاري 120 شركت مواد غذايي مجوز ارائه محصولات خود به مدارس مناطق 16 گانه آموزش و پرورش استان را دريافت كرده اند.

افشين خوشگوار روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد مجوز، 2 مورد براي كارخانه كيك و بيسكويت، تعدادي براي شركت هاي پخش مواد غذايي و همچنين تعدادي نيز براي آشپزخانه هاي مجوز دار داراي غذاي آماده صادر شده است.
وي اظهار كرد: مديران مدارس با توجه به قيمت محصولات و كميت و كيفيت آن مي توانند از اين شركت ها مواد غذايي براي ارائه به بوفه هاي مدارس را تهيه كنند.
به گفته وي با توجه به اينكه مواد غذايي كه در مدرسه عرضه مي شود با سلامت دانش آموزان ارتباط مستقيم دارد گروه هايي در راستاي نظارت بر فعاليت بوفه هاي مدارس تشكيل شده است.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه ليست مواد غذايي مجاز و قابل عرضه در ميان دانش آموزان در اختيار مدارس قرار گرفته است، ادامه داد: شركت ها و بخش هايي كه عرضه محصولات خود در مدارس تمايل دارند بايد درخواست خود را به سازمان دانش آموزي ارائه دهند.
وي افزود: سازمان دانش آموزي نيز با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي، از محل شركت يا مكان هايي كه تهيه و توزيع مواد غذايي را بر عهده دارند، بازديد مي كند و پس از اخذ استانداردها و معيارهاي بهداشتي، مجوز فعاليت اين بخش ها در مدارس را صادر مي كند.
به گفته وي عرضه كننده، مواد عرضه شده و مكان عرضه مواد غذايي سه ضلع مثلث فعاليت بوفه هاي مدارس است كه بايد داراي شرايط خاصي باشند و سازمان دانش آموزي تلاش مي كند با بررسي تمامي جوانب مجوز فعاليت بوفه مدارس را صادر كند.
وي اظهار كرد: محل توزيع و فرد توزيع كننده در مدرسه نيز بايد از شرايط لازم براي عرضه برخوردار باشند، لذا با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي تيم هاي نظارتي مشتركي تشكيل شده و در طول سال از فعاليت بوفه هاي مدارس بازديد خواهند كرد.
سال تحصيلي جديد (97 - 96) در استان كردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي با 12 هزار كلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشي، پرورشي و خدماتي آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار دهنده: اميد بهمني
7348/6108

سرخط اخبار استان‌ها