۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82094286
T T
۰ نفر
قیمت روغن نباتی در ماه مبارك رمضان ثابت است

تهران- ایرنا- دبیر انجمن روغن نباتی كشور از همكاری صنایع روغن در طرح ضیافت رمضان خبر داد و گفت: روغن نباتی از كالاهای استراتژیك كشور است، بنابراین قیمت این محصول در ماه مبارك رمضان و طرح ضیافت ثابت می ماند و برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، داریوش محمودی روز دوشنبه در حاشیه گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع كشاورزی و موادغذایی «ایران آگروفود 2016» با حضور یك هزار و 456 شركت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران، در جمع خبرنگاران افزود: بنابر تاكید دولت و رعایت حقوق مصرف كنندگان افزایش قیمت روغن نباتی در ماه مبارك رمضان نخواهیم داشت.
وی گفت، هم اكنون در نرخ روغن‌ نباتی یك شكاف قیمت میان هزینه‌های تمام شده و فروش وجود دارد و قیمت این محصول باید به سطح اقتصادی خود برسد تا صنعت بتواند به كار خود ادامه دهد.
وی اظهار داشت: به دلیل جایگاه این محصول در كالاهای راهبردی، نرخ گذاری این محصول را دولت به منظور كنترل قیمت ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه انجام می دهد و سازمان های نظارتی آن را كنترل می كنند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان این كه در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنعت روغن نباتی كشور با كمتر از نیمی از ظرفیت خود كار می كنند، گفت: برای بهبود وضعیت تولید نیاز است شرایط صادراتی این محصول را تسهیل كنیم.

**حضور موادغذایی ایران در صحنه جهانی نیازمند تطبیق استانداردهای بین المللی
محمودی درباره حضور مواد غذایی ایران در بازارهای بین المللی گفت: هم اكنون نیازمند اصلاح برنامه غذایی هستیم كه این امر به یك دوره زمانی معقول و منطقی وابسته است، اما برای دستیابی به شاخص های كیفیت تولید باید به طور عملی با استانداردهای جهانی هم تراز باشیم و زمانی كه كالای ما در نمایشگاه های كشورهای دیگر حضور پیدا می كند، بیانگر تولید كیفی و حرفه ای ما است.

** صنعت روغن نیازمند ثبات شرایط
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی درباره دغدغه های صنعت روغن كشی كشور در یك سال اخیر گفت: هم اكنون یك برنامه ریزی چهار ساله برای این صنعت داریم. بخش روغن نیازمند ثبات شرایط است، در این صورت حتی اگر سود كمتری داشته باشد باعث پایداری تولید می شود. اما اگر سود صنعت افزایش یابد اما تثبیت شرایط نداشته باشیم، آسیب اش به مراتب بیشتر خواهد بود كه این به نفع هیچ صنف و صنعتی نیست.
به گزارش ایرنا، بخشنامه معاون اجرایی رئیس جمهوری برای طرح ضیافت ماه مبارك رمضان برای كنترل قیمت محصولات پروتئینی (گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ)، برنج، روغن، شكر، خرما، لبنیات، نان، شیرینی جات (زولبیا و بامیه)، حبوبات ابلاغ شد.
براساس این بخشنامه ارگان های دولتی همچون سازمان های جهادكشاورزی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شركت بازرگانی دولتی ایران، شركت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، تمامی استانداران سراسر كشور و سازمان تعزیرات حكومتی، دستگاه ها و سازمان های ذیربط وظیفه تامین و عرضه كالا با قیمت حاشیه بازار و كنترل قیمت ها را برعهده دارند.
اقتصام**9186 **1561
۰ نفر