۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82273346
T T
۰ نفر
توقیف محموله 2 هزار تنی گندم به دلیل آلودگی ناشی ازشرایط نگهداری

اهواز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان خوزستان از توقیف محموله 2 هزار تنی گندم در شهرستان لالی خبر داد كه به دلیل نگهداری این محصول در شرایط نامناسب و محل نگهداری باتری به سرب آلوده شده بود.

به گزارش ایرنا، كیخسرو چنگلوایی روز چهارشنبه در شورای سلامت استان خوزستان با انتقاد از برخی اخبار نادرست كه باعث نگرانی شهروندان می شود، گفت:اینكه دسترنج كشاورز را با تیتر 'آلوده بودن گندم منطقه به سرب، جیوه و فلزات سنگین' زیر سوال ببریم، اقدام اخلاقی نیست، زیرا محل نگهداری گندم ها مناسب نبوده است.
وی گفت:سازمان جهاد كشاورزی در حال بررسی این موضوع است و نباید این محصول در چنین محلی نگهداری می شد، اما نباید این مورد نیز به تمامی مناطق استان تعمیم داده شود.
چنگلوایی افزود:استان خوزستان تولید كننده یك میلیون و 750 هزار تن گندم در سال است كه یك میلیون و 395 هزار تن آن خریداری می شود.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان بیان كرد:شرایط برداشت گندم در استان، متفاوت با سایر استان ها است، به عنوان مثال یك میلیون و 400 هزار تن گندم تولیدی باید طی 35 روزخریداری شود و یك روز خریداری معادل كل خرید استان دیگر است .
وی بیان كرد: 97 مركز خریداری گندم در استان وجود دارد و گندم خریداری شده در سال جاری حدود 217 هزار محموله بود كه از 42 هزار بهره بردار خریداری شد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان خوزستان در ادامه گفت:گندم تولیدی در استان خوزستان كاملا سالم است و از آفت كش و قارچ كش استفاده نمی شود و با توجه به كیفیت بالا، این محصول به 23 استان دیگر صادر می شود و این كه عنوان می شود گندم هایی كه در مراكز خرید نگهداری می شود تا زمان خریداری در این مراكز باقی می مانند كاملا نادرست است.
چنگلوایی درادامه اضافه كرد:از سال 92 تا 94 میزان بهره برداری از صنایع تبدیلی استان خوزستان به 300 هزار تن افزایش یافت.
استاندار خوزستان نیز در این نشست، نگهداری غیر اصولی گندم در انبارها را كفران نعمت دانست و گفت:گندم با كیفیت را از روستاییان می‌خریم اما به دلیل سهل انگاری آن را آلوده می‌كنیم.
غلامرضا شریعتی افزود:برخی مردم محتاج هستند و اگر كسی این گندم را به صورت رایگان از ما طلب می‌كرد به او نمی دادیم چون كه می‌گفتیم برایش زحمت زیادی كشیدیم و هزینه كردیم اما چون خودمان این گندم را آلوده كردیم صدایمان در نمی‌آید.
وی بیان كرد: ساخت سیلو كه نیاز به تكنولوژی پیشرفته ندارد كه باز هم بگوئیم تحریم مانع شد بلكه نساختن زیرساخت‌ها و توسعه ندادن انبارها برای نگهداری این گندم به دلیل سهل انگاری و بی تدبیری است.
7158/6125 /1596
خبرنگار:زینب فرحانی** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد