۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82160700
T T
۰ نفر
تاكيد استاندار استراخان روسيه برافزايش صادرات مازندران به اين استان

نوشهر- ايرنا - استاندار آستراخان روسيه با اشاره به توانمندي هاي بسيار خوب در حوزه هاي مختلف بويژه توليد انواع محصولات كشاورزي در مازندران، خواستار افزايش حجم صادرات اين نوع محصولات به اين استان شد.

استاندار آستراخان روسيه صبح روز شنبه براي سفر 2 روزه در راس يك هيات تجاري و رسانه اي 37 نفره براي گسترش روابط 2 جانبه وارد مازندران شد.
چهار وزير صنعت، معدن، حمل و نقل و منابع طبيعي، كشاورزي و شيلات و روابط بين الملل و اقتصاد خارجي الكساندرژيلكين استاندار آستراخان را در سفر به مازندران همراهي مي كنند.
الكساندر ژيكلين روز شنبه در نشستي به همين منظور در اداره كل بنادر و دريا نوردي مازندران منطقه ويژه اقتصادي نوشهر، گفت : هم اكنون ميزان واردات محصولات كشاورزي از مازندران به آستاراخان حدود سه هزار تن است كه تمايل داريم به همين ميزان يعني دو برابر افزايش يابد.
وي افزود : البته در گذشته در كميسيون مشتركي كه ميان مسئولان آستراخان روسيه و مازندران داشتيم، براي واردات و صادرات كالاهاي گمركي، طبق قرارداد كريدور سبز ايجاد شد و اكنون انتظار آن است كه حجم كالاهاي وارداتي از طريق بنادر مازندران بويژه نوشهر به دو برابر افزايش يابد.
استاندار آستراخان روسيه گفت: در بازار آستاراخان نمايشگاههاي گل و گياه داير شده و چنين اتفاقي در حقيقت فرصت مناسبي است تا بتوانيم شاهد واردات محصولات كشاورزي بويژه گل و گياه از مازندران به اين منطقه باشيم.
الكساندر ژيكلين در ادامه با ابراز نگراني از كاهش سطح آب درياي خزر، گفت: متاسفانه روز به روز شاهد كاهش آب اين دريا هستيم و بايد در اين حوزه برنامه ريزي شود.
وي افزود: هم اينك در حال لايروبي درياي خزر هستيم و حدود 12 دستگاه لايروب در رودخانه ولگا مشغول فعاليت لايروبي هستند.
مديركل بنادر و دريانوردي مازندران منطقه ويژه اقتصادي نوشهر نيز با ارائه گزارشي از زمان فعاليت و ظرفيت هاي و توانمندي هاي بندر نوشهر، گفت: اين بندر از بيشترين آبخور دريايي و موقعيت هاي ممتاز در حوزه گردشگري برخورداراست.
سياوش رضواني، وجود مراكز علمي بويژه دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) ، فرودگاه ، آزاد راه ، خطوط ريلي، گمركات ، مراكز جستجو و نجات و در پي آن تمايل سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در اين بندر را از ديگر مزيت هاي آن معرفي كرد.
وي با اشاره به آن كه ظرفيت هاي خوبي براي آمد و شد دريايي از طريق درياي خزر در استان مازندران وجود دارد، خواستار هم افزايي بيشتر براي راه اندازي خط گردشگري دريايي شد.
رضواني ابراز اميدواري كرد كه با تحقق اين مهم، انتقال تجربه ها، فرهنگ و سليقه ها در ميان كشور روسيه و مازندران تسهيل شده و در پي آن منجر به بهبود فضاي كسب و كار و رونق اقتصادي منطقه شود .
مديركل بنادر و دريا نوردي مازندران منطقه نوشهر همچنين خواستار واردات كالاهاي اروپايي از طريق كشتي هاي ايراني شد و گفت كه با صدور مجوز عبور و مرور كشتي هاي ايراني از طريق رودخانه ولگا با هدف دسترسي به آب هاي آزاد، گامي به سوي رونق تبادلات تجاري كالاها و رونق اقتصادي منطقه برداشته شده است.
استاندار آستراخان روسيه نيز وعده داد بزودي اين مشكلات را حل كند.
بازديد از اداره كل گمرگ مازندران، پرورش ماهيان خاوياري دركلارآباد، پايانه گل و گياه و ميدان تره بار عباس آباد، مجموعه گردشگري تله كابين رامسر و هتل در دست ساخت نمك آبرود چالوس از ديگر برنامه هاي اعضاي اين هيات خارجي اعلام شده است.
اداره كل بنادر و دريانوردي مازندران در منطقه ويژه اقتصادي نوشهر واقع است.
7078 /1602/1654
۰ نفر