۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82726065
T T
۰ نفر
160ميليارد ريال اعتبار براي آب و خاك استان خراسان شمالي مصوب شد

شيروان- ايرنا- رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: امسال از محل اعتبارات رهبري 160 ميليارد ريال براي بخش آب و خاك خراسان شمالي مصوب شد.

به گزارش ايرنا عبداالله يوسفي شنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس جهاد كشاورزي شيروان اظهار كرد: دولت به زيرساخت هاي كشاورزي توجه ويژه مي كند كه كشاورزي بايد از حالت سنتي و معيشتي خارج شود و اگر بخواهيم از كشاورزي استفاده بهينه داشه باشيم بايد از فناوري هاي روز استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه بافناوري هاي روز مي توان كشاورزي را گسترش داد، گفت: كشاورز، دامدار و باغدار بايد دانش كشاورزي را در واحد توليدي ارتقا دهد و از دانش فني در واحد توليدي استفاده كند.
يوسفي با بيان اينكه اولويت كاري استان خراسان شمالي در بخش اقتصادي كشاورزي است و بيشترين سهم را در حوزه اشتغال برده است افزود: تسهيلات غيرمحدود براي تقويت ناوگان كشاورزي و مكانيزاسيون اختصاص داده شده كه امسال 300 ميليارد ريال در زمينه مكانيزاسيون خراسان شمالي جذب شده است.
فرماندار شيروان هم در اين آيين گفت: حلقه مفقوده اشتغال در اين شهرستان كشاورزي و دامداري است كه اگر نهضت اشتغال ايجاد شود و همه خانواده درگير اشغال شوند هر خانه اي تبديل به يك كارگاه مي شود.
امين رضا مرآتي با اشاره به بحران بي آبي اظهار كرد: اين بحران يك تهديد بزرگ است و كشاورزان اين بحران را خيلي جدي درك مي كنند و دامداران دغدغه دارند كه بايد تغييري ايجاد شود و از وضعيت موجود نگران باشيم و براي رفع آن تلاش بكنيم.
وي با بيان اينكه نياز به افزايش سرمايه گذاري و بهبود اشتغال داريم گفت: بايد در حوزه بهره وري به جد كار شود چرا كه مكشل بهره وري داريم كه يك نياز جدي در حوزه كارمان است و آسيب بزرگي براي كشور است .
در پايان مراسم با تقدير و تشكر از زحمات سعيد خوشقامت ، رمضان امان زاده به عنوان مدير جديد جهاد كشاورزي شيروان معرفي شد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها