۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82279720
T T
۰ نفر

حفاظت از اراضي كشاورزي در خلخال تشديد شد

۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82279720
حفاظت از اراضي كشاورزي در خلخال تشديد شد

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خلخال گفت: با تشديد حفاظت از اراضي زراعي و باغي حريم شهرهاي خلخال ، كلور و هشجين ، اقدامات پيشگيرانه و مشاركت دستگاههاي اجرايي اهداف دولت در اين زمينه محقق مي شود.

به گزارش ايرنا ، هادي ذبيحي روز سه شنبه در جلسه شوراي حفاظت از اراضي كشاورزي و باغي خلخال افزود: حفظ اراضي لازم و مناسب براي توسعه موزون شهرها با رعايت اولويت حفظ اراضي كشاورزي ، باغ و جنگل ها و نظارت و كنترل شهرداري مورد توجه قرار گرفته است.
او اظهار كرد: ساماندهي و نظم بخشي به ساخت و سازها به شهرداري ها محول شده و مشاركت و همراهي شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهر و ساير مسوولان اداره ها و دستگاههاي خدمات رسان (آب ، برق و گاز) در پيشگيري از تفكيك غيرقانوني و ساخت و سازهاي غيرمجاز و بدون پروانه در اراضي حريم و حاشيه شهرهاي خلخال ، كلور و هشجين ضروري است.
وي با بيان اينكه بر اساس قوانين جديد واگذاري هر گونه انشعاب آب ،برق ، گاز و تلفن به ساخت و سازهاي بنا شده در اراضي با كاربري زراعي و باغي ممنوع است گفت: يكي از مهم ترين راههاي پيشگيري از جرايم ، افزايش اطلاعات و آگاهي مردم و اطلاع رساني مناسب دستگاههاي اجرايي به شهروندان در پرهيز از خريد اراضي با كاربري هاي زراعي و باغي براي جلوگيري از سوء استفاده سودجويان است.
ذبيحي بيان كرد: گشت هاي تلفيقي شهرداري ها و جهاد كشاورزي در اراضي حريم شهرها و اخذ دستور از مقام قضايي براي برخورد و اقدام به قلع و قمع ساخت و سازهاي غيرمجاز از ديگر راههاي كارساز در اين زمينه است.
او اظهار كرد: مديريت جهاد كشاورزي نيز در اين زمينه همكاري و اقدامات لازم را معمول مي كند.
وي نصب تابلوهاي هشدار دهنده ، ممنوعيت ساخت و ساز و تفكيك غيرمجاز در اراضي حريم شهرهاي خلخال ، كلور و هشجين توسط شهرداري ها و برگزاري جلسه مشترك شهرداري و جهاد كشاورزي با مشاوران املاك و نظام مهندسي ساختمان در عدم انجام معاملات و نقشه برداري و تفكيك غير مجاز را از جمله ساير راهكارهاي پيشنهادي شوراي حفاظت اراضي كشاورزي حريم شهرها برشمرد.
مدير جهاد كشاورزي خلخال اظهاراميدواري كرد با اجراي مصوبات جلسه از سوي اعضاي اين شورا ، آينده بهتري در حفاظت اراضي و باغي حريم شهر به عنوان كمربند سبز و مكان هاي گردشگري و محل توليد محصولات كشاورزي رقم بخورد.
خلخال در 105 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها