۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82728638
T T
۰ نفر
دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی گوشت و فرآورده‌های گوشتی حلال با حضور 15 كشور در تهران آغاز به كار كرد

تهران- ایرنا- دومین دوره نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال (میتكس 2017) امروز(دوشنبه) با حضور «علی اكبر مهرفرد» قائم مقام وزیر جهاد كشاورزی و «علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشكی كشور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نمایشگاه «میتكس» محل تلاقی صنعت و محصولات كه همه زنجیره تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی را در بر می گیرد و اصلی‌ترین هدف آن تامین نیاز كشورهای مسلمان به محصولات حلال به ‌ویژه در منطقه خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی با جمعیتی نزدیك به 450 میلیون نفر است.
این نمایشگاه محصولات پروتئینی حلال با حضور 99 غرفه‌گذار ایرانی و 15 كشور جهان در فضایی به وسعت بیش از 6200 متر مربع و در سالن‌های 10 و 11 و E 25 نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.
در این نمایشگاه علاوه بر شركت‌كنندگان داخلی نمایندگانی از كشورهای اسپانیا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، اوكراین، برزیل، مغولستان، چین، لیتوانی، ایتالیا، دانمارك، هلند، انگلستان‌، بلژیك و سوئیس حاضرند و پیش‌بینی می‌شود حدود 15 هزار نفر بازدیدكننده داخلی و یك هزار نفر بازدید كننده خارجی از 22 تا 25 آبان‌ماه از این نمایشگاه دیدن كنند.
همچنین با هماهنگی‌های انجام شده از سوی انجمن واردكنندگان فرآورده‌های خام دامی تاكنون حضور هیات‌های بلندپایه تجاری از كشورهای هلند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیك، لبنان، آذربایجان، افغانستان، آلمان، تركیه و آرژانتین در نمایشگاه قطعی شده است.
در حاشیه این نمایشگاه‌ سمینارهای علمی و آموزشی با عنوان «روش‌های پیشگیری از انتقال بیماری‌های انگلی از گوشت» و «آشنایی با عملكرد بهداشت سردخانه» در روز نخست، سمینار «فرآورده‌های گوشتی تخمیری» و سمینار «كاربرد نشاسته سیب‌زمینی در تولید فرآورده‌های گوشتی» و سمینار «سنسورها بر پایه گوشی‌های هوشمند برای تشخیص كیفیت گوشت و فرآورده‌های گوشتی» در روز دوم خواهد بود.
سمینارهای «اثر رفاه دام و طیور بر كیفیت گوشت» و «مدیریت فرآیند تولید گوشت قرمز در كشتارگاه‌های كشورهای صادركننده» در روز سوم و چهار سمینار با عناوین «آشنایی با كاربرد HACCP در صنعت گوشت»، «بررسی كنترل كیفیت گوشت»، «تكنولوژی تولید خمیر مرغ، روش‌ها و فرآیند‌ها» و «نقش فرآورده‌های گوشتی در تغذیه ورزشكاران» در عمل فضایی منحصر به فرد به این نمایشگاه بخشیده است.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦ *1070* 2023
گزارش: هما همت خواه* انتشار: لطیف نكوئی
۰ نفر