۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82429858
T T
۰ نفر

سازمان غذا و دارو؛

سويا خوراك دام نيست

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82429858
سويا خوراك دام نيست

تهران - ايرنا - رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني با منشاء گياهي سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از برخي مطالب منتشر شده اشتباه در شبكه هاي مجازي درباره فرآورده هاي غذايي تاكيد كرد: سويا خوراك دام نيست.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از سازمان غذا و دارو، نسترن محمدي از مردم خواست اطلاعات درست را از منابع موثق اخذ كنند و افزود: انتشار اخبار دروغ در شبكه هاي مجازي ، هيچ سودي به جز ايجاد بدگماني نسبت به نهادهاي نظارتي و تشويش اذهان عمومي ندارد.
وي اضافه كرد: بسياري از اطلاعات منتشر شده در فضاهاي مجازي مربوط به فرآورده هاي غذايي، اشتباه است.
وي افزود: اخيرا در يكي از شبكه هاي مجازي -كه داعيه دهان پر كن بازگشت به تغذيه سالم و سنتي دارد- كنجاله (بازمانده جامد پس از روغن كشي دانه) سويا را محصول تفاله پس از روغن كشي تعريف كرده و از مردم خواسته از مصرف سويا يا بزعم آنان غذاي دام پرهيز شود درحاليكه اين شكل سويا، نوع تصفيه شده اي از پروتئين سويا و غني از پروتئين است.
محمدي ادامه داد: اين فرآورده از آرد سويايي -كه چربي اش گرفته شده- تهيه مي شود و فاقد چربي و كربوهيدرات است؛ اين فرآورده به عنوان بهبود دهنده بافت فرآورده هاي گوشتي، افزايش محتواي پروتئيني و بهبود طعم مصرف مي شود.
وي يادآور شد: هيچگونه اخبار در حوزه فرآورده هاي غذايي را نبايد بر اساس مطالب شبكه هاي مجازي - كه مانند قارچ همه جا روييده اند و عموما نيز با اهداف خاص شكل مي گيرد- ، پذيرفت مگر اينكه اصالت آنها مورد تائيد خبرگان و نهادهاي متخصص امور باشد.

** كنسانتره سويا
رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني با منشاء گياهي سازمان غذا و دارو در مورد كنستانتره سويا نيز گفت: اين فرآورده غذايي ، حاوي 70 درصد پروتئين است و نوعي سوياي بدون آب به شمار مي رود.
به گفته محمدي، اين محصول ، فاقد سبوس، چربي و كربوهيدارت بوده و در فرآورده هاي مخصوص صبحانه، غذاهاي آماده و گوشتي مصرف مي شود.
اجتمام**9185**1569**دريافت كننده : سادات حسيني خواه **انتشار: علي حبيبي
براي آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه