Iranian Agriculture News Agency

در نشست مدیران سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های گلخانه داران یزد اعلام شد:

بازار خوب محصولات گلخانه ای یزد در کشورهای روسیه و عراق

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: در جهت بازاریابی خارجی و صادرات محصولات کشاورزی استان یزد، با حضور هیات اقتصادی - تجاری شرکت های بازرگانی معتبر، توانمندی های بخش کشاورزی و دامی شبکه تعاون های روستایی و کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

بازار خوب محصولات گلخانه ای یزد در کشورهای روسیه و عراق

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، علی جهازی ضمن اعلام این خبر افزود: حضور در بازارهای جهانی، به عنوان یک ضرورت تلقی می شود و تشکل های خبره در حوزه بازرگانی این توان را دارند که با ارتباط و تعامل مؤثر با تجار و فعالان خارجی، زمینه های حضور فعال تشکل های کشاورزی در بازارهای هدف خارجی را فراهم آورده تا ضمن معرفی، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور، زمینه واردات و دستیابی مستقیم نهاده های مورد نیاز شبکه تعاونی های کشاورزی و روستایی و تولید فراهم شود .

وی در ادامه اذعان داشت: در راستای حضور فعال تشکل های کشاورزی استان در بازارهای هدف خارجی و معرفی، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان یزد بویژه محصولات گلخانه ای استان، با رایزنی و مذاکرات انجام شده، مقدمات حضور هیات کارشناسی شرکت بازرگانی شبکه تعاونی های کشاورزی ایران و هیات اقتصادی_تجاری شرکت های بازرگانی خارجی معتبر برای بررسی زمینه های همکاری و مشارکت در سرمایه گذاری، تجهیز، توسعه، تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی تولیدی شبکه تعاونی های کشاورزی استان یزد، فراهم شد .

وی یادآور شد: تعاونی های کشاورزی تحت نظارت تعاون روستایی استان یزد به عنوان بخش خصوصی توانمند، ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی و غذایی و ایجاد تعاملات بازاریابی و بازاررسانی مناسب با بازارهای هدف دارند.

شایان توجه است سالانه بالغ بر 380 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان یزد تولید
می شود که تنها پنج درصد از آن در داخل استان مصرف می شود و مابقی تولید، مازاد بر مصرف است.

با عنایت به تخصص و مهارت بالای کشاورزان یزدی و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش کشاورزی استان، نظیر تجهیز گلخانه های استان به فناوری های روز دنیا و ایجاد و راه اندازی واحد سورت و بسته بندی محصولات گلخانه ای شرکت تعاونی کشاورزی گلخانه داران اشکذر که در سطح کشور منحصر به فرد است، محصولات گلخانه ای استان یزد دارای کیفیت مرغوب، ماندگاری بیشتر و طعم ویژه ای است که سبب شده این محصولات در کشورهای همسایه از جمله کشورهای روسیه و عراق دارای بازارهای خوبی برای فروش باشد .

در جلساتی با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان ، مدیر عامل اتحادیه های گلخانه داران و دامداران استان، مدیر عامل شرکت بازرگانی شبکه تعاونی های کشاورزی ایران و هیات اقتصادی_تجاری شرکت های بازرگانی معتبر بین المللی، توانمندی های صادراتی بخش کشاورزی و دامی شبکه تعاون های روستایی و کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت. .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید