• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95111006893
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی وزارت بهداشت:

سرطان‌زا بودن یکی از برندهای کرم شکلات فندقی تکذیب شد

سرطان‌زا بودن یکی از برندهای کرم شکلات فندقی تکذیب شد

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نظارت‌های کامل بر فراورده‌های غذایی تولید داخل و وارداتی، شایعاتی که در خصوص "احتمال بالای سرطان‌زا بودن" یکی از برندهای کرم شکلات فندقی منتشر شده است را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس نسترن محمدی با رد شایعاتی درباره "احتمال سرطان‌زا بودن" یکی از برند های کرم شکلات فندقی که در  کارخانه‌های ایتالیایی و لهستانی تولید می‌شود، گفت: پروانه‌های این محصول از ابتدای سال ۱۳۹۰ در اداره کل نظارت بر مواد غذایی، پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه صادر و مجددا در سال ۹۴ تمدید شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ورود فراورده‌های غذایی، فاکتورهای ایمنی و کیفیت از نظر ویژگی‌های شیمیایی و میکروبی مطابق با مقررات ملی و بهداشتی مربوطه مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند، افزود: کرم کاکائو فندقی مذکور بترتیب از ۲۰، ۴۷، ۱۳ و ۷ درصد روغن، شکر، فندق، کاکائو و حدود ۹درصد پودر شیر خشک و آب پنیر تشکیل شده است.

وی در تشریح بیشتر مواد تشکیل دهنده این محصول عنوان کرد: ۱۰۰ گرم محصول مذکور دارای ۱۱ گرم اسید چرب اشباع و یک درصد گرم اسید چرب ترانس است که مصرف فراورده‌های این‌چنینی از منظر دریافت بالای اسید چرب اشباع و ترانس از مواد خوراکی ممکن است سلامتی را  با چالش مواجه کند، اما اینکه موجبات سرطان‌زایی شود، بحثی است که مبنای قانونی ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در هشداری تغذیه ای خاطر نشان کرد: هرچه میزان دریافت چربی های اشباع شده کم باشد، سلامتی قلب بیشتر بوده و تناسب اندام بهتر حفظ خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو  در پایان توصیه کرد: در موقع تهیه محصول به طرح برچسب اصالت و شماره پروانه بهداشتی ورود توجه شود و از خرید محصولات فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت خودداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha