آمادگی ایران برای كشت فراسرزمینی و ساخت ماشین آلات كشاورزی به مقامات جمهوری آذربایجان اعلام شد

باكو -ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان جمعه شب در پایان سفر دو روزه خود به باكو، در مورد نتایج این سفر و دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: در این سفر ضمن بررسی روابط دواقتصادی دو كشور در زمینه های مختلف، آمادگی ایران را برای كشت فراسرزمینی و ساخت ماشین آلات كشاورزی اعلام كردیم.

رئیس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار كرد: در این سفر ضمن دعوت از رئیس جمهوری آذربایجان برای شركت در اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه، با مقام های اقتصادی این كشور وضعیت پروژه های مشترك تهران - باكو نیز بررسی شد.
وی افزود: رئیس جمهوری آذربایجان ابراز داشتند كه در چند سال اخیر این كشور بیشترین توسعه روابط را در مقایسه با سایر كشور ها با ایران داشته و روابط دو كشور را فراتر از یك امر ساده تجاری و اقتصادی دانستند.
كرباسیان گفت: علی اف و سایر مقامات اقتصادی این كشور كه در این سفر با آنها دیدار داشتیم از روند پیشرفت توافقات كمیسیون های مشترك اقتصادی ایران و آذربایجان ابراز رضایت كردند.
وی افزود: رئیس جمهوری آذربایجان پیشنهاد كردند كه فراتر از روابط دو كشور، همكاری های چند جانبه نیز در دستور كار قرار گیرد، بر این اساس می توانیم در آینده، پروژه های همكاری اقتصادی بین ایران، آذربایجان و گرجستان را شاهد باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان تصریح كرد: از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار با مقام های آذربایجان، توسعه مناسبات بانكی بین دو كشور بود كه علی اف نظر مثبتی در مورد همكاری های بانكی ایران و آذربایجان داشتند.
مسعود كرباسیان ظهر جمعه با الهام علی اف دیدار كرد، در این دیدار جواد جهانگیر زاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و اصغر فخریه كاشان معاون وزیر راه و شهرسازی كشورمان، نیز حضور داشتند.
كرباسیان پنجشنبه (روز گذشته ) نیز پس از حضور در نشست رئیسان كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد با وزیر حوادث غیر مترقبه این كشور، كمال الدین حیدر اف نیز دیدار كرد.
كرباسیان امروز نیز با آیدین علی اف رئیس كمیته دولتی گمرك آذربایجان دیدار و با وی در مورد مسائل گمركی دو كشور به گفت و گو نشست.
این نخستین سفر مسعود كرباسیان به باكو به عنوان رئیس ایرانی كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است، پیش از وی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت بود.
آساق ** 1579*شبس*1488 *مرضیه فاتحی* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

سرخط اخبار جهان