۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۶
کد خبر: 82145102
T T
۰ نفر
چابك سازی و تجدید قوا در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی

كرج - ایرنا - رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی اعلام كرد كه چابك سازی، بازبینی سیاست ها و تجدید قوا در دستور كار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از موسسه رازی، اسكندر زند عصر دوشنبه در جریان بازدید از موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی، و در نشست مشترك با حضور حمید كهرام رئیس موسسه و اعضای هیئت علمی كه در محل این موسسه برگزار شد، با اشاره به سیاست ها و برنامه های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی برای تعالی و رشد موسسات و سازمان های زیرمجموعه، به طور خاص رویكردهای مورد نظر سازمان متبوع خود را برای تعالی جایگاه موسسه رازی تبیین كرد.
زند در این نشست چابك سازی را نیاز ضروری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی دانست و تاكید كرد: این سازمان برای ادامه فعالیت نیازمند تجدید قوا و بازبینی در سیاست هایش است و باید تفكری نو به این مجموعه تزریق شود.
وی گفت: به همین علت شعار چابك سازی و نوسازی را سرلوحه كار قرار داده و برنامه اثربخشی را در شش وظیفه تعریف شده این سازمان دنبال می كنیم و از تمام مراكز زیرمجموعه این سازمان انتظار است در دستیابی به این هدف متعالی مارا یاری كنند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی با اعلام سه محور اصلی فعالیت موسسه رازی باتوجه به اسناد بالادستی گفت: براین اساس، موضوع خصوصی سازی موسسه رازی به هیچ وجه مطرح نیست .
زند در ادامه با اشاره به اهمیت موسسه رازی در كشور گفت: در چارچوب رویكردهای جدید مبتنی بر نوسازی و چابك سازی، رسالت موسسه رازی در سه محور تعریف شده كه امیدواریم با همكاری و همراهی تمام كاركنان این مجموعه بزرگ به آن جامه عمل پوشانده شود.
معاون وزیر جهاد كشاورزی توسعه تعاملات بین المللی از طریق افزایش مراودات با شركت های بین المللی، زمینه سازی برای حضور محققان موسسه رازی در فرصت های مطالعاتی جهانی، حضور در كنفرانس ها و كنگره ها؛ ارتقای جایگاه پژوهش به ویژه پژوهش های دامپزشكی و پایش روند تولید و انتقال فناوری و دانش فنی را از وظایف اصلی موسسه رازی اعلام و برحركت پرشتاب تر در این بخش تاكید كرد.
وی اظهار امیدواری كرد با راه اندازی پژوهشكده های موسسه رازی، این مجموعه بی بدیل خاورمیانه هر چه بیشتر در مجامع بین المللی بدرخشد و با جذب حدود 50 نفر عضو هیئت علمی جدید، به مراتب بیش از گذشته در جهت تولید فناوری واكسن و فرآورده های بیولوژیك جدید گام بردارد.
دكتر زند با بیان اینكه انتقال دانش فنی از وظایفی است كه تمام زیرمجموعه های سازمان تات باید آن را اجرا كنند، در عین حال یادآور شد: موسسه رازی باید با حفظ هسته های اولیه خود، دانش فنی به بخش خصوصی توانمند انتقال دهد.
وی تاكید كرد: هدف این كار، درآمدزایی و هزینه كرد درآمد حاصل از انتقال فناوری در بخش تحقیقات همچنین تبدیل كشورمان به قطب واكسن سازی منطقه است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با تاكید بر اینكه آنچه در موسسه رازی قابل واگذاری است، دانش فنی است، اظهار داشت: این موسسه با قدرت و قوت به تولید دانش فنی و انتقال فناوری برای كسب درآمد، پویایی و ارتقای جایگاه بین المللی خود ادامه خواهد داد و به هیچ وجه بحث خصوصی سازی مطرح نیست.
وی در عین حال كوچك سازی موسسه رازی را به مرور زمان امری اجتناب ناپذیر خواند و تاكید كرد: این كار قطعا با حفظ امنیت شغلی كاركنان انجام خواهد شد.
دكتر زند با تاكید بر اینكه باید موانع چالاكی و پویایی موسسه رازی را حذف كرد اظهار داشت: عملكرد این مجموعه و مدیریت دكتر كهرام در چند سال اخیر حاكی از حركت به سمت پویایی بیشتر است.
وی با اشاره به همراهی كامل تمام مراكز زیر مجموعه سازمان تحقیقات در اجرای سیاست چابك سازی، از اعضای هیئت علمی و كاركنان موسسه رازی خواست در نیل به این رویكرد، مدیریت را همراهی كنند.
1535
۰ نفر