بازدید 3442

قیمت مرغ ثابت ماند

قیمت مرغ در دو هفته اخیر ثبات نسبی داشت، به طوری که امروز (شنبه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به 42 هزار ریال و گوشت مرغ مصرفی به 63 هزار ریال رسید.
کد خبر: ۶۴۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 12 November 2016
قیمت مرغ در دو هفته اخیر ثبات نسبی داشت، به طوری که امروز (شنبه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به 42 هزار ریال و گوشت مرغ مصرفی به 63 هزار ریال رسید.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 42 هزار ریال، کشتارگاه 56 هزار ریال، واحدهای صنفی عمده 57 هزار و 500 ریال و خرده فروشی 63 هزار ریال ثبت شد.

در هفته دوم آبان ماه جاری ( هشتم آبان ماه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 42 هزار ریال، کشتارگاه 57 هزار و 500 ریال، واحدهای صنفی عمده 59 هزار ریال و خرده فروشی 64 هزار و 500 ریال بود.

در روزهای آغازین مهر ماه امسال، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 47 هزار ریال، واحدهای صنفی 63 هزار ریال و خرده فروشی 71 هزار ریال بود که از دلایل روند افزایشی آن در این ماه، بالارفتن تقاضا در ایام محرم بود.

البته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت های بالاتری عرضه می شود.

کارشناسان وزارت جهادکشاورزی معتقدند قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 70 هزار تا 75 هزار ریال است و عرضه این محصول در محدوده قیمت بیش از آن، نوعی بی انصافی در حق مصرف کنندگان به شمار می رود. 

چندی پیش رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی ایران، از ثبات قیمت و حتی کاهش یک تا دو درصدی گوشت مرغ تا ابتدای آذرماه خبر داده و علت کاهش قیمت این محصول در آبان ماه را مرغ مازاد بر نیاز داخلی، کاهش تقاضا و پایین بودن قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران عنوان کرد.

محمد یوسفی براین باور است که آخرین دوره جوجه ریزی دی ماه جاری انجام می شود و به نظر می رسد اواخر سال جاری به علت نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضا، قیمت ها به طور مجدد روند افزایشی به خود بگیرد که می تواند بخشی از ضرر و زیان مرغداران را جبران کند.

سالیانه بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود.

شرکت پشتیبانی امور دام هر ساله بخشی از مرغ تولید شده را به منظور تنظیم بازار می خرد و ذخیره می کند تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست