تخصیص 45 درصد تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار به طرح‌های کشاورزی

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان، سهم طرح های بخش کشاورزی را معادل 45 درصد از مجموع تسهیلات پرداختی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد .

به گزارش خبرآنلاین؛ علی محمودی در جلسه کمیته تخصصی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، گفت: طرح های حوزه صنایع و معادن کوچک 10 درصد، واحدهای خدماتی و فناوری اطلاعات 15 درصد، حوزه گردشگری 10 درصد و بخش صنایع دستی و فرش دستبافت نیز 10 درصد از سرجمع اعتبارات پیش بینی شده را دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول، گفت: در مجموع 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در کشور به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته که سهم استان از این اعتبارات، 285 میلیارد و 600 میلیون تومان، معادل 2.38 درصد از مبلغ کل تسهیلات می باشد.
محمودی مجموع جمعیت مشمول دریافت این تسهیلات در استان را 410 هزار نفر عنوان کرد و گفت: اعتبارات 285 میلیارد و 600 میلیون تومانی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی به نسبت جمعیت مشمول هر شهرستان در استان توزیع خواهد شد و فرمانداران نیز باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسات در راستای این کمیته در شهرستان ها و تعیین تکلیف طرح ها و متقاضیان سهم شهرستان خود، اقدام نمایند.
وی سند منازل مسکونی روستایی، زمین های کشاورزی و واحدهای تجاری و دامپروری را از جمله تضامین قابل قبول در زمان پرداخت تسهیلات به طرح های متقاضیان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی برشمرد و در خصوص زیربخش های مشمول دریافت تسهیلات در هر حوزه، اظهار کرد: در بخش کشاورزی، طرح هایی با موضوعات زراعت، دام و طیور، مرغداری، گیاهان دارویی، شیلات، کِشت گلخانه ای، صنایع تبدیلی، مکانیزاسیون و خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، مورد قبول است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: در بخش واحدهای خدماتی و فناوری اطلاعات نیز به طرح هایی با موضوع فناوری اطلاعات، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل و نقل، انبارداری، اسناد بیمه ای، بازیافت و انرژی های تجدیدپذیر تسهیلات تعلق می گیرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =