۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82004699
T T
۰ نفر
تشديد نظارت بر رستوران ها و واحدهاي صنفي ماسال در ايام نوروز

رشت - ايرنا - معاون فرماندار ماسال از تشديد نظارت بهداشتي بر رستوران ها و واحدهاي فروش مواد غذايي اين شهرستان در طول ايام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اسماعيل قاسمي روز چهارشنبه در جلسه شوراي بهداشت شهرستان ماسال، با اشاره به درپيش بودن عيد نوروز و حضور مسافران، خواستار بازرسي و نظارت بر بهداشت رستوران ها و واحدهاي فروش مواد غذايي شد.
وي افزود: تامين بهداشت و سلامت مسافران و ميهمانان نوروزي خط قرمز ماست و اجازه نمي دهيم برخي از افراد سودجو و بي مبالات، سلامت گردشگران و شهروندان را به خطر بيندازند.
معاون فرماندار ماسال با تاكيد بر لزوم نظارت مستمر بر كيفيت و كميت فروش نان توسط نانوايي ها اظهار داشت: بازديد مشترك شبكه بهداشت، دامپزشكي و گردشگري از رستوران ها، قصابي ها و اماكن اقامتي رفاهي در طول ايام نوروز تشديد خواهد شد.
قاسمي پاكسازي مسيرهاي روستايي شهرستان از زباله و آماده سازي امكانات روستاها به ويژه سرويس هاي بهداشتي جهت ارائه خدمات به مسافران را از ديگر مسائل مهم در طول ايام نوروز عنوان داشت.
وي تاكيد كرد: دهياري ها نسبت به آماده سازي روستاهاي خود جهت پذيرايي از ميهمانان نوروزي، حداكثر توان خويش را به كار گيرند.
وي ارائه خدمات مطلوب به مسافران و به جاي گذاشتن خاطره اي خوش از ماسال و شاندرمن در ذهن آنان را هدف مهم همه ادارات و نهادهاي شهرستان دانست و خاطرنشان كرد: همه اصناف، ادارات و اقشار مختلف شهرستان بايد براي تحقق اين هدف همكاري و هم افزايي داشته باشند.
شهرستان ماسال با دو بخش مركزي و شاندرمن در 45 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و شرايط طبيعي و بكري مانند جنگل هاي انبوه و چشم اندازي منحصر بفرد دارد كه همه ساله بويژه در ايام تعطيلات، گردشگران بسيار زيادي را جذب مي كند.
تاكنون آبشارهايي همچون آبشار ويوز در مجاورت منطقه ييلاقي النزه در شاندرمن، آبشارخون با ارتفاع بيش از 15 متر، آبشار تولي نساء و آبشار رامينه با ارتفاع 10 متر در اين شهرستان شناسايي شده است.
در ماسال 17 غار شناسايي شده كه بزرگترين و مهمترين آن غار آويشو است؛ اين غار در 22 كيلومتري شهر ماسال واقع است.
غارهاي ديگري نيز همچون غار باستاني خنديله پشت، غار چسلي و غار كلچال در اين شهرستان وجود دارد.
دهكده ييلاقي اولسبلنگاه هم از ييلاقات ميان كوهي و پر جمعيت و داراي ساختمان هاي مسكوني زياد با اسكلت چوبي است و در مسير خلخال واقع شده و در تمام فصول سال، گردشگران بسياري را جذب مي كند.
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها