رئيس كميسيون مجلس: پيشينه مراودات ميان ايران و ارمنستان بستر مناسبي جهت گسترش همكاري ها است

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيوند عميق و ديرينه فرهنگي و تاريخي دو ملت گفت: پيشينه مراودات ميان ايران و ارمنستان بستر مناسبي جهت گسترش همكاري ها در ساير عرصه ها را فراهم نموده است.

به گزارش ايرنا، علي محمد شاعري در ديدار روز چهارشنبه با «آرتاشس تومانيان» سفير ارمنستان در تهران اين مطلب را بيان كرد.
شاعري در اين ديدار روند روبه رشد تعاملات اقتصادي و فرهنگي بين ايران و ارمنستان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: بسترهاي مناسبي براي توسعه روابط در بخش هاي مختلف به ويژه واردات محصولات كشاورزي و انتقال آب ميان دو كشور است.
نماينده مردم بهشهر در مجلس شوراي اسلامي همچنين تاكيد كرد: در راستاي ارتقاء سطح همكاري ها و منافع دو ملت، توسعه روابط در حوزه مواد غذايي و مبادله آب با برق از جمله محورهايي است كه مي توان درباره آن مذاكره كرد.
شاعري در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادي و فرهنگي به ويژه ارتباطات پارلماني فيمابين تاكيد كرد.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي بر اهميت تبادل تجارب در بخش كشاورزي ميان دو كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: همكاري ميان كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با كميسيون كشاورزي مجلس ارمنستان در خصوص مسائل محيط زيستي و فرآورده هاي كشاورزي را مفيد مي دانيم.
شاعري با اشاره به پيوند عميق و ديرينه فرهنگي و تاريخي دو ملت گفت: پيشينه مراودات ميان ايران و ارمنستان بستر مناسبي جهت گسترش همكاري ها در ساير عرصه ها را فراهم كرده است.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: اميدواريم با توسعه روابط بين دو كشور بتوانيم به ايجاد رابطه صميمانه و توسعه بيش از پيش دو كشور همسايه بپردازيم.
«آرتاشس تومانيان» سفير ارمنستان در ادامه اين ديدار با ابراز خرسندي از گسترش مراودات فرهنگي، اقتصادي و كشاورزي ميان دو كشور بيان داشت: رابطه ايران و ارمنستان همواره بر پايه احترام متقابل بوده است.
تومانيان در ادامه گفت: همكاري دو كشور علاوه بر عرصه دولتي و سياسي در عرصه پارلماني با توجه به نقش مهم مجالس دو كشور حائز اهميت است.
به گزارش خانه ملت، وي همچنين اظهار داشت: دو كشور همسايه ايران و ارمنستان در زمينه كشاورزي و فرآورده محصولات و تجارت مي توانند همكاري بيشتري داشته باشند.
سيام**3061** شبس 1574 ** تنظيم كننده: ميترا بلندقامتي** انتشار دهنده: محسن تهوري
۰ نفر