کد خبر: ۱۲۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>تغذیه>اگر شما خیلی سالاد دوست ندارید، توصیه می‌کنیم حتما این سلیقه غذایی را تغییر دهید زیرا سالاد خواص بسیاری برای سلامتی دارد.
به گزارش شفا آنلاین،  1. منبع غنی فیبرهای حل نشدنی: کاهو که معمولا پای ثابت انواع سالادهاست، مقدار بسیار زیادی فیبرهای حل نشدنی دارد. این فیبرها جذب کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهند و به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند. به‌علاوه، مانع از جذب قند مواد غذایی و درنتیجه افزایش قند خون می‌شوند.

       2. ضد سرطان طبیعی: مصرف سالاد می‌تواند به در امان ماندن از سرطان کمک کند. درواقع، کاهو و اسفناج حاوی کاروتنوئید به خصوص بتاکاروتن و لوتئین هستند. این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و در کاهش احتمال پیشرفت بعضی سرطان‌ها تاثیرگذارند. البته مصرف کمی چربی همراه با سالاد به جذب بهتر کاروتنوئیدها کمک می‌کند.

       3. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی: اکثر سبزی‌های سالاد سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. انواع کاهو و اسفناج خام مقدار زیادی ویتامین‌های A، K، B9، C، منگنز و منیزیوم دارند.

       4. سیرکننده‌ای عالی: مصرف سالاد به‌عنوان پیش‌غذا موجب کاهش 10 درصدی دریافت کالری از غذای اصلی می‌شود. البته توصیه می‌شود در صورت انتخاب سالاد به‌عنوان ناهار یا شام مقداری پروتئین یا مقداری روغن مفید یا چند عدد گردو نیز اضافه شود.

       5. منبع امگا 3: امگا 3 اسیدهای چربی هستند که به آن‌ها چربی‌های گفته می‌شود زیرا بدن نمی‌تواند آن‌ها را سنتز کند. نیاز بدن به این چربی‌ها باید از طریق مواد غذایی جبران شود که سالاد نمونه خوبی است. اسفناج بهترین منبع امگا 3 است که هر 100 گرم آن 200 تا 360 میلی‌گرم از این چربی‌ها را دارد. البته کاهو نیز منبع خوب دیگری است. برای افزایش امگا 3 می‌توانید یک قاشق روغن کتان یا گردو نیز به سرکه اضافه کرده و به‌عنوان چاشنی میل کنید.

       6. برطرف‌کننده تشنگی: سبزیجات سالاد حاوی 95درصد آب هستند. از همین رو برای مقابله با رفع تشنگی به خصوص در تابستان عالی‌اند. حتما چاشنی‌های مفیدی مانند سرکه را نیز به سالاد بیفزایید.

PassportSantéfr
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: