bato-adv
کد خبر: ۳۲۹۳۵۴

دستور پوتین برای تامین مواد غذایی از ایران

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: دستور ویژه پوتین برای تامین 20 درصدی مواد غذایی و تولیدات صنعتی روسیه از ایران، فرصتی ویژه به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران اظهار کرد: کشور ایران از ظرفیت های تولیدی متنوع و قابل توجهی برخوردار است که باید از این توانمندی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارتقای بنیه اقتصادی و اشتغالزایی هر چه بیشتر استفاده شود.

وی افزود:بر اساس بازرسی های انجام شده، ظرفیت تولیدی موجود در کشور ایران، تامین کننده نیاز 160 میلیون نفر خواهد بود و با در نظر گرفتن جمعیت 80 میلیونی ایران به عمق این فرصت ها و ظرفیت ها پی خواهیم برد، امری که تحقق آن مستلزم برنامه ریزی مدون و تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

امامی امین در ادامه با اشاره به نقش حائز اهمیت صادرات در شکوفایی اقتصادی کشور گفت: پوتین بصورت ویژه دستور داده که تجار روسی،20 درصد از نیاز کشور مذکور در بخش مواد غذایی و تولیدات و محصولات صنعتی را از ایران تامین کنند که ارزش مالی آن، حدود 40 میلیارد دلار برآورد می شود، اما اکنون تراز تجاری ما با این کشور، 500 میلیون دلار است.

وی بیان کرد: در همسایگی ما، سهم تجارت کشوری همچون ترکیه با روسیه، 40 میلیارد دلار می باشد، آن هم در شرایطی که بُعد مسافت آن با این کشور،دو برابر ایران می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: هر آنچه در تولیدِ داخلی به توفیق بیشتری نائل شویم به همان میزان شاهد توسعه اقتصادی افزون تری خواهیم بود و این مهم جزو با توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

امامی امین عنوان کرد: یکی از خاستگاه های قابل توجه تولید در کشور به حوزه های روستایی معطوف می شود، عرصه ای که متاسفانه به دلیل برخی از سیاست گذاری های غلط در ادوار گذشته، دچار مشکلات جدی و عدیده شد که بر هم خوردن موازنه جمعیت روستایی و مهاجرت های بی رویه از نمونه های آن به شمار می رود.

وی در خاتمه یادآور شد: پرداخت ارزش افزوده به روستاها و افزایش چندین برابری آن، فرصتی ویژه را برای اشتغالزایی و توسعه پایدار روستایی ایجاد کرده و امید آن می رود مدیریت روستایی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و تامین تمهیدات مقتضی و موثر در این جهت گام بردارد.

نیکو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
خبر عجیبیه
ایران درحال حاضر غذای معادل 44 میلیون نفر را وارد میکنه(بر اساس گزارش اخیر آقای عیسی کلانتری ). این موضوع علیرغم تخریب اکوسیستم و زیست بوم به جا مانده از هزاران سال است.
البته در برخی حوضه ها مازاد تولید داریم ولی آنهم به علت بی برنامه گی ونتیجه هدر دادن منابع است.

حال صادرات مواد غذایی به خارج واقعا چگونه قرا است انجام شود؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
امکان نداره این واردات سود ده باشه و نفع ایران توش باشه. هرگز زمانی نبوده که یک کشور دیگه به نغع ایران اقدامی بکنه. از دید کشورهای دیگه ما منفورترین کشور تو دنیا هستیم. در تمام طول تاریخ.
ناشناس
Germany
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
ما نتوانستیم میوه به قطر صادر کنیم به روسیه هم نمی توانیم. نه صنایع بسته بندی مدرن داریم و نه چهار تا کانتینر یخچال دار درست حسابی! این بخشی از گلایه های صادر کنندگان میوه از داخل کشور به قطر بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
البته مجانی، چون ما نفت و..رو زیر قیمت بازار به دیگر کشورها به فروش می رسانیم مواد غذایی هم مثه این نفت و...
سیّد دلبر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
بفرست هر چی جنس خوبه صادر کنید ملت میوه سرد خونه ای و غذای سربی بخورن ...
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
واقعا؟؟!!
مردم گشنه خودمون چي پس؟؟؟
به اندازه١٦٠ميليون نفر مواد غذايي داريم؟؟!!
مجله فرارو