۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82042732
T T
۰ نفر
كشاورزان سيستان و بلوچستان هزار و130تن گندم تحويل مراكز خريد دادند

زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: كشاورزان استان از آغاز خريد گندم تاكنون هزار و 130 تن گندم مازاد بر مصرف خود را به سيلوها تحويل دادند.

رضا نجفي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه حدود 14 ميليارد ريال براي خريد اين مقدار گندم به كشاورزان پرداخت شده، اظهار داشت: 76 هزار هكتار از مزارع سيستان و بلوچستان به كشت گندم اختصاص دارد كه 40 هزار هكتار از اين سطح زير كشت، مربوط به شمال استان است.
وي ادامه داد: برداشت گندم به دليل شرايط جوي حاكم بر منطقه از نيمه دوم اسفند سال گذشته آغاز و تا اواسط شهريور در استان ادامه دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: گندم مازاد بر مصرف كشاورزان استان امسال با قيمت هر كيلو 12 هزار و 705 ريال توسط شركت غله و خدمات بازرگاني و سازمان تعاون روستايي استان در 24 مركز خريداري و به سيلوها حمل مي شود.
نجفي بيان كرد: سال گذشته 51 تن گندم از كشاورزان استان با قيمت هر كيلو 11 هزار و 500ريال خريداري شد.
سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد دو بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها