316 طرح كشاورزي در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد

زاهدان- ايرنا- 316 طرح كشاورزي در سيستان و بلوچستان روز چهارشنبه همزمان با سومين روز دهه مبارك فجر با حضور باغستاني معاون وزيرجهاد كشاورزي و مسئولان استاني به صورت نمادين در شهرستان سرباز به بهره برداري رسيد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در حاشيه بهره برداري از اين طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: احداث كارخانه توليد لوله جي آر پي(GRP)، اجراي آبياري تحت فشار در دو هزار و 375 هكتار از زمين هاي كشاورزي و 12 طرح پرورش مرغ صنعتي از مهمترين طرح هاي بهره برداري شده در استان است.
رضا نجفي ادامه داد: براي راه اندازي 316 طرح بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان دو هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي گفت: اين طرح ها زمينه اشتغال هزار و 350 نفر را در سراسر سيستان و بلوچستان فراهم كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاوزي سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: دو هزار و 930 خانوار روستايي و عشايري اين استان با راه اندازي اين طرح ها از خدمات آنها بهره مند شدند.
سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد دو بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها