تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۴۸۴ هکتار اراضی کشاورزی، ۸۰۰ سند شهرک‌های صنعتی و ۲۴۰ فقره سند بافت روستایی در خراسان جنوبی/ افتتاح واحد ثبتی ناحیه ۲ بیرجند/ استاندار خراسان جنوبی: مدیریت میدانی سازمان ثبت موجب تحولات بزرگی در این استان شده است

21:22 - 17 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۲۶۴
تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۴۸۴ هکتار اراضی کشاورزی، ۸۰۰ سند شهرک‌های صنعتی و ۲۴۰ فقره سند بافت روستایی در خراسان جنوبی/ افتتاح واحد ثبتی ناحیه ۲ بیرجند/ استاندار خراسان جنوبی: مدیریت میدانی سازمان ثبت موجب تحولات بزرگی در این استان شده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت با جدیت در تثبیت مالکیت‌ها و اجرای حدنگاری در میدان است و در صورت همراهی سازمان امور اراضی و منابع طبیعی و رفع موانع زیرساختی در این حوزه ها، قانون جامع حدنگار را به سرانجام خواهد رساند.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری یکروزه به استان خراسان جنوبی، ضمن حضور در روستای امیرآباد و شهر خوسف، دیدار با استاندار، رئیس کل دادگستری و برخی اعضای شورای قضایی و اداری استان، تعداد زیادی از اسناد مالکیت حدنگاری را نیز به مالکین و دستگاه‌های متولی تحویل داد.

رئیس سازمان ثبت در بدو ورود به بیرجند و ادای احترام به مقام والای شهیدان این شهر، به روستای  امیرآباد رفت و در جمع مردم این روستا و همچنین مردم روستای حاجی آباد در حسینیه صاحب الزمان امیرآباد، ۲۴۰ فقره سند مالکیت حدنگاری بافت روستایی و ۶۰ سند مالکیت صادر شده اراضی کشاورزی را به مالکین و ساکنین این دو روستا تحویل تحویل داد.

رئیس سازمان ثبت در آیین تحویل این اسناد با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی از برنامه‌های دولت بویژه در نهضت ملی مسکن گفت: سازمان ثبت با جدیت در تثبیت مالکیت‌ها و اجرای حدنگاری در میدان است و در صورت همراهی سازمان امور اراضی و منابع طبیعی و رفع موانع زیرساختی در این حوزه ها، قانون جامع حدنگار را به سرانجام خواهد رساند.

وی از مدیران دستگاه‌های متولی امر زمین و مسکن در استان خواست تا در هم افزایی با سازمان ثبت و صدور اسناد، به توسعه استان بویژه در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در راستای برنامه‌های دولت کمک کنند.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: امروز مردم شیرینی حاصل از زحمات و پیگیری‌های ثبت و بنیاد مسکن را با  دریافت اسناد رسمی می‌چشند و مدیران باید توجه داشته باشند که هرچقدر برای مردم کار کنند باز هم کم است.

 بابایی با اعلام اختصاص اعتبارات ویژه برای صدور اسناد اراضی روستایی و کشاورزی در خراسان جنوبی و رایگان کردن بخش زیادی از هزینه‌های مستندسازی و تهیه نقشه به نفع مردم اظهار داشت: سازمان ثبت به صورت جهادی در میدان است و در صورت همراهی دستگاه‌های دولتی امیدواریم تا پایان سال آینده هیچ خانه روستایی و اراضی کشاورزی در این استان بدون سند باقی نماند.

در این مراسم همچنین رؤسای شورا‌های اسلامی روستا‌های امیرآباد و  حاجی آباد با بیان اینکه تا سال ۱۳۸۴ هیچ کدام از اراضی و املاک این مناطق از سند رسمی برخوردار نبودند، از پیگیری‌های دستگاه قضایی و سازمان ثبت که موجب به میدان آمدن سایر دستگاه‌ها برای تثبیت مالکیت‌های بافت روستایی و اراضی کشاورزی گردیده تقدیر و تشکر کردند و خواستار مساعدت بیشتر سازکان منابع طبیعی در رفع مشکلات مردم و زحمات فراوان آن‌ها در اراضی کشاورزی و همراهی بیشتر در صدور اسناد آن‌ها در نهضت ایجاد شده تثبیت مالکیت‌ها شدند

محمدزاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ثبت استان فراتر از تکالیف تعیین شده سالانه در قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن عمل کرده است گفت: سهمیه سال جاری استان در این زمینه ۲ هزار و ۲۰۰ سند بوده که در تا کنون ۳ هزار و ۲۹۶ سند صادر و ۲ هزار و ۸۵۰ سند دفترچه‌ای نیز در این راستا به سند حدنگاری تبدیل کرده است. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم طی گزارشی از روند تثبیت مالکیت‌های مردم در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، از تلاش‌های جهادی ثبت استان در این زمینه تقدیر و تشکر کرد و گفت:تا کنون ۷۳ هزار و ۲۶۹ سند مالکیت روستایی نیز قبل از آیین امروز، در استان خراسان جنوبی از سوی اداره کل ثبت استان صادر و تحویل داده شده است.

رئیس سازمان ثبت همچنین در بازدید از ساختمان آماده بهره برداری واحد ثبتی شهرستان خوسف، دستورات لازم را جهت تأمین نیروی انسانی و تجهیزات و راه اندازی این اداره در ابتدای سال آینده صادر نمود.

قناعت، استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس سازمان ثبت، با تقدیر از عملکرد جهادی ثبت استان در تثبیت مالکیت‌ها بویژه حدنگاری ۱۰۰ درصدی منابع طبیعی گفت: با هر بار حضور رئیس سازمان ثبت در این استان کهاین سومین سفر وی است، اقدامات بسیار مهمی که تأثیر زیادی در توسعه استان با بهره گیری از تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد دارد انجام می‌گیرد و همکاری دستگاه‌های متولی امر زمین نیز با سازمان ثبت در خراسان جنوبی بسیار مؤثر بوده است و قطعا شاهد جهش بیشتر و اتمام کامل حدنگاری به عنوان یکی از استان‌های پیشرو خواهیم بود.

رئیس سازمان ثبت در نشست با اعضای شورای قضایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان نیز با بیان اینکه ۸۵ درصد رفع تداخلات اراضی خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های مربوطه و حمایت دادگستری کل استان به انجام رسیده است گفت: این استان نمونه خوبی از همکاری دستگاه قضایی و دولت در پیشبرد امور است.

وی اظهار داشت: بدون تهیه زیرساخت‌ها از سوی دولت و دستگاه‌های اجرتیی، قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند مالکیت‌ها را به طور کامل تثبیت و حدنگاری را به اتمام برساند و باید همه سازمان‌های متولی به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند. 

بابایی با بیان اینکه ۹ شرکت دانش بنیان و ۷۰۰ نیروی متخصص در حوزه فناوری با سازمان ثبت به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک همکاری می‌کنند خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد پست‌های این سازمان علیرغم سنگینی کار بلاتصدی است و مدیران و کارکنان این سازمان با تلاش جهادی و مسئولانه، تا کنون نمونه موفقی از یک سازمان کارآمد را ارائه نموده اند و مباحث مطرح شده در خصوص انتزاع این سازمان از دستگاه قضایی عمدتا غیر کارشناسی و بدون مستندات و اطلاع از فرآیند‌ها و اقدامات این سازمان انجام می‌گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم از توجه ویژه و کارشناسانه سازمان ثبت به این استان تقدیر کرد و گفت: انصافا خدمات ثبتی در خراسان جنوبی ستودنی است. 

در این مراسم ۸۰۰ سند مالکیت حدنگاری به شرکت شهرک‌های صنعتی، یک هزار و ۴۲۰ فقره سند مالکیت در راستای نهضت ملی مسکن، ۲۲۰ فقره پروانه تخصصی مشاورین املاک و خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سند مالکیت اراضی و املاک آستان امام زاده حسین بن موسی الکاظم به تولیت این آستان در طبس، سند مالکیت چندهکتاری سایت ویژه صنایع داراری آلایندگی صوتی استان، ۲۵۰ سند به مردم منطقه دیهوک شهرستان طبس با رفع اختلاف ۲۰ ساله و تعدادی دیگری اسناد مالکیت به مجتمع‌های کشت و صنعت تحویل داده شد و مدیران فعال در تثبیت مالکیت‌های استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس سازمان ثبت نیز در این دیدار که رؤسای بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و معاون عمرانی استاندار نیز حضور داشتند، بعد از گزارش این مدیران استانی، نسبت به پشتیبانی مالی و تخصیص اعتبارات لازم جهت پیشبرد امور بنیاد مسکن و ثبت استان جهت به روز رسانی نقشه ۲۰۰ روستا در گام اول قول مساعد داد و گفت: این استان ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری و مشارکت در راستای خدمت به مردم دارد. 

وی افزود: راه اندازی اداره ثبت شهرستان درمیان و احداث ساختمان جدید واحد ثبتی شهرستان قائن نیز در دستور کار سازمان ثبت قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *