کشت فراسرزمینی ضرورت ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کشت فراسرزمینی ایده ای برای استفاده موقعیت کشاورزی در سایر نقاط کشور است اما به سبب ایجاد وابستگی به سایر کشورها ضرورتی ندارد.

هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کشت فراسرزمینی اظهار داشت: طرح کشت فراسرزمینی ایده جدیدی است که بتوانیم از موقعیت کشاورزی سایر نقاط استفاده کنیم اما باید گفت که در برخی مسائل کشت‌های فراسرزمینی وابستگی ایجاد می‌کند و به همین خاطر لازم است با مهار ریزش‌های جوی، تسویه آب فاضلاب و برگرداندن آن به مزارع کشاورزی و استفاده آب رودخانه‌های مرزی از حداکثر پتانسیل و ظرفیت آب و خاک کشورمان استفاده کنیم تا امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

وی افزود: ایران کشوری چهار فصل است و مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از موقعیت حداکثری کشورباید صورت گیرد.

میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: دولت با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد زیرا سرمایه‌گذاری در این بخش به معنای هزینه نیست بلکه به سبب مزیت‌های فراوان موتور محرک تولید محسوب می شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه ایران کشوری وسیع است اما متأسفانه بهره کافی از پتانسیل‌های موجود گرفته نشده به طوری که بر اساس آمار تنها 12 درصد خاک کشور برای انجام عملیات کشاورزی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار