۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82142688
T T
۰ نفر
برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی خوراك دام 2016 در شهریورماه

تهران - ایرنا - دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراك دام، طیور و آبزیان فیداكسپو(2016) دوم تا چهارم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، علی صابری دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراك دام، طیور و آبزیان افزود: این همایش علمی و كاربردی در 14 محور توسط متخصصان و استادان دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تاكنون حضور 80 شركت مطرح بین المللی در این نمایشگاه قطعی شده است كه آخرین دستاوردهای علمی خود را عرضه خواهند كرد.

**تولید محصولات پروتئینی دامی به 13 میلیون تن رسید
دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداكسپو (2016) گفت: سالیانه حدود 800 هزار تن گوشت قرمز، 9 میلیون و 500 هزار تن شیر خام، 2 میلیون تن گوشت مرغ و 950 هزار تن تخم مرغ در كشور تولید می شود كه مجموع تولیدات پروتئینی با منشاء دامی را به حدود 13 میلیون تن می رساند.
وی اظهارداشت: این میزان تولید، تامین كننده كل نیاز كشور به مواد غذایی با منشا پروتئینی دامی است كه با سرمایه گذاری بیش از 2.5 میلیون بهره بردار(صرفنظر از میزان اشتغالزایی) انجام می شود.
دبیر ستاد برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی خوراك دام، طیور و آبزیان، این صنعت را پس از نفت، بزرگ ترین صنعت در كشور برشمرد و تصریح كرد: محصولات پروتئینی دامی حدود 70 درصد از ظرفیت های بالقوه كشور است كه با راندمان بسیار مناسب و مطلوب و با استفاده از دانش فنی، تكنولوژی روز، تاسیسات مناسب، تجهیزات مدرن و تغذیه سالم(خوراك و خوراك دهی) تولید می شود.
صابری با اشاره به وجود تاسیسات و ماشین آلات مدرن در مراحل پس از تولید، گفت: این مراحل شامل كشتارگاه ها، كارخانجات فراوری محصولات خام دامی، كارخانجات بسته بندی و غیره، ایجاد تنوع در عرضه محصولات متناسب با نیاز بازار است.
وی تصریح كرد: اهمیت این صنعت جدا از ایجاد اشتغال برای نیروهای جوان، تامین كننده امنیت غذایی كشور است كه افزون بر تامین نیاز داخل، می تواند بازارهای منطقه را نیز در بر می گیرد.
وی ابراز امیدواری كرده در فضای پسابرجام و گشایش حاصل از آن در بخش های صنعتی و تولیدی كشور با حذف موانع تولید،امكان انتقال و جابجایی پول، سهم قابل توجهی از تجارت محصولات دامی را در منطقه به خود اختصاص دهیم.

** سهم بالای خوراك در هزینه تولید محصولات دامی
دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه خوراك دام، طیور و آبزیان، تولید خوراك را حلقه موثر و انعطاف پذیر این صنعت دانست و گفت: این بخش بیشترین سهم را در هزینه تولید محصولات دامی دارد كه هر روز شاهد نوآوری و فناوری های نوین در زمینه علم تغذیه و تكنولوژی ساخت خوراك در دنیا هستیم.
دبیر ستاد برگزاری دومین همایش و نمایشگاه فیداكسپو، به تاثیر هزینه خوراك در تولید محصولات نهایی اشاره كرد و افزود: سهم بالای خوراك در هزینه های تولید محصولات نهایی و كاهش قیمت تمام شده برای ماندگاری و پایداری تولید در بازار رقابتی داخل و خارج با توجه به میزان واردات نهاده های خوراك(كنجاله سویا، دانه ذرت، جو و غیره) موضوع مهم و تاثیرگذاری است كه باید به صورت ویژه مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: با توجه به اهمیت خوراك و استقبال بی نظیر فعالان صنعت خوراك دام، طیور و آبزیان نخستین همایش و نمایشگاه فیداكسپو 2015 نیز سال گذشته در تهران برپا شده بود.
به گزارش ایرنا، دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراك دام، طیور و آبزیان فیداكسپو (2016) از دوم تا چهارم شهریورماه به مدت دو روز در محل دایمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو برگزار می شود.
اقتصام**9186 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد