خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات ایران در ساری مطرح کرد؛

دریای خزر ظرفیت 350 هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد/دعوت از شرکت‌های آبزی‌پروری فرانسه به ایران

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۱۹۷

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: مجموعه زنجیره شرکت‌های آبزی‌پروری فرانسه تیرماه به ایران دعوت می‌شود و در حال حاضر فضای خوبی برای توسعه آبزی‌پروری فراهم‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، رئیس سازمان شیلات کشور در جلسه پرورش ماهی در قفس و اقتصاد مقاومتی در استانداری مازندران گفت: آبزی پروری سهم بسیار خوبی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد و در سال گذشته قریب 350 میلیون دلار ارز آوری داشته است .

حسن صالحی تشویق صیادان برای توسعه پرورش ماهی در قفس را خواستار شد و یادآور شد: امروز مصرف سرانه ماهی در دنیا ۲۰ کیلو و در ایران کمی بیشتر از ۱۰ کیلوگرم است و آبزیان می‌تواند در توسعه سلامتی کمک می‌کند.

رئیس سازمان شیلات ایران، مصرف سرانه ماهی در مازندران را که در کنار دریا قرارگرفته است را ۱۴ کیلوگرم بیان کرد و گفت: این میزان در اسپانیا ۴۰ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه کل صید ماهی استخوانی ۱۲ هزار تن است در حالی این میزان را تنها با سه قفس می‌توان تولید کرد اظهار داشت: دریای خزر ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن ماهی در قفس دارد و نباید به تولید ۲۰ هزار تن اکتفا کرد.

وی میزان صادرات آبزیان را در سال گذشته ۸۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: از این میزان هزار تن به روسیه صادرشده است درحالی‌که روسیه ظرفیت جذب ۲۰۰ هزار تن آبزیان را دارد.

صالحی با تأکید بر اینکه استان‌های شمالی باید نیازهای بازار روسیه را ازنظر آبزیان تأمین کنند افزود: سال گذشته تمام زنجیره صنعت نروژِ به ایران دعوت شدند و تجربیاتشان را درزمینهٔ آبزی‌پروری منتقل کرده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور ادامه داد: مجموعه زنجیره شرکت‌های آبزی‌پروری فرانسه تیرماه به ایران دعوت می‌شود و در حال حاضر فضای خوبی برای توسعه آبزی‌پروری فراهم‌شده است.

وی تاکید کرد : دریای خزر ظرفیت 350 هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که برای امسال 10 هزار تن را برای تولید در نظر گرفتیم که 5 هزار تن آن مربوط به استان مازندران است .

صالحی تصریح نمود : تا پایان برنامه ششم مقدار تولید ماهیان در قفس مازندران باید به 40 هزار تن برسد .

وی در پایان تاکید کرد : آبزی پروری سهم بسیار خوبی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد و در سال گذشته قریب 350 میلیون دلار ارز آوری داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز