افزایش 35 درصدی تولید گندم

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آموزش های لازم به گندمکاران،توسعه مکانیزاسیون و تلاش کشاورزان از عوامل افزایش تولید گندم است.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان تولید گندم اظهار داشت: در حال حاضر برداشت گندم در تمامی شهرستان های استان تهران به غیر از شهرستان فیروزکوه به پایان رسیده است.

وی افزود: تا کنون 153 هزار تن گندم  با احتساب گندم بذری از کشاورزان خریداری شده که اگر بخواهیم رقم تولید را به تناسب خرید مقایسه کنیم، تولید بیش از 210 هزار تن خواهد بود.

منصوری با اشاره به افزایش 35 درصدی تولید بیان کرد: آموزش های لازم به گندمکاران،توسعه مکانیزاسیون،استفاده از ارقام بذور گندم، تلاش کشاورزان ، عملیات به نژادی و به ذراعی و درنهایت الطاف الهی موجب شد که میزان تولید گندم به نسبت سال گذشته از ارزش مناسبی برخوردار باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص اینکه محدودیتی در خصوص عرضه جو وجود ندارد،گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی برآن است که کلیه محصولات را در بورس عرضه نماید چرا که نرخ محصولات در بورس تابع عرضه و تقاضا است.

 گفتنی است مجموع جو خریداری شده استان تهران در بورس به فروش رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار