۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

دست نیاز اتاق بازرگانی اصفهان برای دریافت کمک از نخبگان اقتصادی

دست نیاز اتاق بازرگانی اصفهان برای دریافت کمک از نخبگان اقتصادی

اصفهان- رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نخبه‌های ایرانی در خارج از کشور به ویژه نخبه‌های اقتصادی می‌توانند در گذر از شرایط کنونی اقتصادی کمک کنندو ما دست نیاز به سوی این نخبگان دراز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر یکشنبه در همایش نقش فناوری‌های نوین در توسعه اقتصادی اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد اعضای اتاق اصفهان را جوانان و بانوان تشکیل می‌دهند و از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد استان و کشور باید استفاده کرد.

وی راه‌اندازی مرکز پیمانکاری فرعی و کمیته توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری را از فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان در راستای توسعه کسب و کار اعضا برشمرد و گفت: اتاق اصفهان آمادگی دعوت از ایرانیان نخبه مقیم خارج برای انتقال تجارب به جوانان را دارد.

باید آلمان و ژاپن را جایگزین چین و اندونزوی در الگوبرداری کنیم

عضو آكادمی ملی مخترعان آمریكا نیز در این جلسه گفت: برای پیشرفت در عرصه جهانی، باید كشورهایی همچون آلمان و ژاپن را الگوی خود قرار دهیم نه از كشورهایی مثل چین و اندونزی الگو برداری کنیم.

بهرخ خوشنویس با بیان اینكه من باور ندارم كه هوش ایرانی‌ها بسیار بالا است یا برتر از دیگران هستیم، افزود: كافی است قبول كنیم پایین‌تر از كسی نیستیم، ما باید در سطح بین‌المللی خوب باشیم و این هدف را دنبال كنیم.

وی اظهار كرد: انسان در هر محدوده‌ای كه هست می‌تواند موثر باشد، احساس موثر بودن نیز احساس خوبی است، انسان‌های خوب تاثیرهای خوب بر جامعه و دنیا می‌گذارند، اگر انسان‌ها به این نكته توجه كنند مسایل جانبی كمتر آنها را اذیت می‌كند.

عضو آكادمی ملی مخترعان آمریكا ادامه داد: جوان‌های ایرانی نیز در این زمینه دچار سردرگمی شده‌اند و ارزش‌های آنها به سمت مادیات گرایش یافته و دل نگرانی‌هایی را ایجاد كرده است.

وی با اشاره به اینكه این نكته را جوانان باید در نظر داشته باشند كه لزوما شرایط زندگی همیشه ایده آل نیست، ادامه داد: بسیاری از كارهای بزرگ در شرایط نامناسب انجام شده و انسان های بزرگی رشد یافته‌اند.

نظام آموزشی كنونی ایران برگفته از نظام آموزشی انگلیس است

خوشنویس گفت: سوالی كه مطرح است این است كه آیا منابع طبیعی می تواند در خوشبختی یك كشور موثر باشد.تجربه نفت‌خیز بودن كشورمان نشان داده كه دردسرهای زیادی بخاطر نفت ایجاد شده است.

وی تاکید كرد: عربستان از نظر منابع زیرزمینی كشوری ثروتمند است اما آیا خدمت زیادی به دنیا كرده است. آیا این كشور قابل مقایسه با سوییس یا ژاپن كه كشورهای كوچكی هستند و هیچ منبع طبیعی قابل ملاحظه ای ندارند، است. ژاپن كشوری است كه از نظر اوضاع جغرافیایی و محدودیت در زمینه كشاورزی، پیشرفت‌های بسیاری نیز داشته كه افتخار بشریت محسوب می‌شود.

خوشنویس ادامه داد: در بیشتر شرایط مردم در استفاده از منابع طبیعی خود نقشی ندارند، برای مثال انگلیسی ها نفت ما را پیدا كردند، پالایشگاه ساختند و استفاده بردند.

وی تاكید كرد: ما ایرانی‌ها در زمینه استفاده از این تكنولوژی بی‌تاثیر بودیم، ما با دارا بودن یك مملكت نفت خیز باید بهترین تكنولوژی های نفت را در زمینه اكتشاف، حفاری و پالایش تولید می كردیم.

خوشنویس گفت: ما باید به ماهیت تكنولوژی پی ببریم، نظام آموزشی كنونی ایران برگفته از نظام آموزشی انگلیس است و این كشور تحت شرایط ۳۰۰ سال پیش خود این نظام را تدوین كرد و اكنون باید این نظام در ایران اصلاح شود.

عضو آكادمی ملی مخترعان آمریكا اظهار كرد: زمانی كه اینترنت، انواع مولتی مدیا، نرم افزارهای سه بعدی و ادراكات پیچیده وجود دارد، دیگر رفتن به سر كلاس و به درس گوش دادن فایده ای ندارد.

برخی از مردم ایران درک درستی از مباحث فضا ندارند

وی اظهار كرد: برخی از مردم ایران درك درستی از مباحث فضا و علاقه‌ای نیز به آن ندارند این در حالی است كه در حال استفاده از علم و تكنولوژی فضا مانند ماهواره‌ها هستند كه در آینده بسیار پیشرفته خواهند شد.

خوشنویس تاكید كرد: یكی از مسائلی كه در آینده تحول زیادی خواهد داشت، انرژی است، در طول تاریخ بیشتر جدال‌ها بر سر منابع بوده كه اكنون نیز بخاطر نفت بحران‌های زیادی در خاورمیانه پیش آمده، این در حالی است كه هر آن ممكن است دیگر احتیاجی به نفت به عنوان منبع نباشد.

عضو آكادمی ملی مخترعان آمریكا اضافه كرد: پیش بینی می‌شود كه در آینده نه چندان دور میزان ساخت كارخانه‌ها و تولیدات فضایی هزاران برابر آن چیزی كه در زمین است، باشد.

وی افزود: سطح استفاده از تكنولوژی عقب‌تر نخواهد رفت بلكه مدام پیشرفت می‌كند و این مسئله بسیار جدی است، اگر كشوری در این زمینه اقدامی نكند عقب خواهد ماند.

خوشنویس با بیان اینكه جهان‌بینی كنونی این است كه انسان به آن شكلی كه امروز هست در آینده نخواهد بود، اضافه كرد: انسان به دنبال توسعه است و تمایل دارد كه از این كره خاكی فراتر رود.

توسعه در آینده از طریق ربات‌ها خواهد بود

وی در همین رابطه در ادامه افزود: توسعه از طریق ربات‌ها خواهد بود، این ربات‌ها در آینده كارخانه‌هایی می‌سازند كه خودشان را بازتولید كنند، این ربات‌ها آن چیزی كه بر روی كره زمین لازم است، را روی كره‌های دیگر می‌سازند.

عضو آكادمی ملی مخترعان آمریكا اظهار كرد: سازمان ناسا در این فكر است انسان‌ها را چگونه تغییر دهد كه از نظر تكنولوژی توان زندگی بر روی كره ماه را داشته باشد.

وی اضافه كرد: آینده در حال تغییر است و ناسا در این فكر است كه انسانی بسازد كه به جای مواد هیدروژن و اكسیژن، از مواد دیگری تركیب شده باشد.

خوشنویس اظهار كرد: چاپگرهای سه بعدی در صنعت ساختمان سازی بسیار كاربرد دارند.

وی ادامه داد: دو میلیون نفر در دنیا در حاشیه‌ها زندگی می‌كنند و سالانه ۴۰ میلیون نفر بر اثر جنگ و سوانح طبیعی مسكن خود را از دست می‌دهند.

عضو آكادمیك ملی مخترعان آمریكا تاكید كرد: تكنولوژی چاپگرهای سه بعدی عملیات ساختمان سازی را در زمان كوتاه، هزینه اندك و بدون لطمات جانی انجام می‌دهد.

کد خبر 3021617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha