ايجاد اتاق فكر با محوريت اتاق بازرگاني كليد توسعه استان مركزي است

اراك - ايرنا - نمايندگان مردم اراك، كميجان و خنداب در خانه ملت بر ايجاد اتاق فكر بخش خصوص با محوريت اتاق بازرگاني براي هماهنگي امور توليد و تجارت تاكيد كردند و اين تشكل را كليد توسعه و پيشرفت صنعتي و كشاورزي استان دانستند.

علي اكبر كريمي روز شنبه در نشست هم انديشي با اعضاء هيات رئيسه جديد اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اراك، افزود: دستگاه هاي مختلف ماموريت هاي متنوعي دارند كه ايجاد اتاق فكر با هدف تقويت همگرايي و هم افزايي و ارتباط موثر در راستاي اهداف توسعه اي در حوزه اقتصادي استان ضروريست.
وي ادامه داد: اين اتاق فكر بايد با محوريت بخش خصوصي و با بهره گيري از افراد صاحب نظر، اساتيد دانشگاه، صنعتگران براي همكاري هرچه بيشتر بخش هاي مختلف در استان مركزي ايجاد شود و بهره وري حداكثري ايده ها و برنامه ها در راستاي پيشرفت استان باشد.
نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: تقسيم توان بخش خصوصي در بخش هاي مختلف به يكي از مشكلات اين بخش تبديل شده كه يكپارچه سازي اين حوزه در قالب يك تشكل نقش مهمي در افزايش تاثيرگذاري بخش خصوصي در جامعه به همراه دارد.
كريمي خصوصي سازي و سپردن فعاليت هاي اقتصادي به بخش خصوصي را از اهداف كلان دولت عنوان كرد و گفت: يكپارچه سازي فعاليت هاي بخش خصوصي به مرجعي تصميم ساز و راهبر از جنس غيردولتي نياز دارد.
نماينده ديگر مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: جايگاه اتاق بازرگاني استان مركزي بايد با توجه به ظرفيت هاي برتراستاني و حمايت مسئولان ارتقا يابد.
سيدمهدي مقدسي افزود: اتاق بازرگاني با بهره گيري واقعي از ظرفيت هاي بخش خصوصي به عنوان يك ضرورت اجتناب ناپذير در همه عرصه ها بيش از گذشته نقش آفريني داشته باشد.
وي اظهار كرد:هيات هاي تجاري و اقتصادي مختلفي در يك سال و نيم گذشته به استان سفر كرده اند اما نتايج حاصله در فعاليت هاي اقتصادي استان نمود بالا نداشته و مي طلبد راهبري اين امور با ايجاد اتاق فكر قوي دنبال شود.
نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: از اتاق بازرگاني اراك به لحاظ داشتن ظرفيت ها برجسته انتظار است كه از همكاري مسئولان استاني و نمايندگان مجلس بيشتر بهره مند شوند.
مقدسي افزود: اتاق بازرگاني اراك بايد بكوشد سازوكار منطقي در حوزه اقتصادي فراهم كند تا نقش فعالان اقتصادي براي رفع بحران در برخي صنايع استان پررنگ تر شود.
وي اظهار كرد: تغيير رويكرد در اتاق بازرگاني و استفاده از ظرفيت ساير اتاق هاي بازرگاني كشور، موفقيت در حوزه هاي مختلف را افزايش مي دهد.
نماينده مردم اراك، خنداب و كميجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: شرايط اقتصادي كشور ايجاب مي كند هم افزايي بين اتاق هاي بازرگاني به منظور كشش صادراتي فراهم شود.
مقدسي، با تاكيد بر رويكرد جديد در اتاق بازرگاني اراك افزود: اين پارلمان مهم بخش خصوصي در عرصه اقتصادي با حفظ نقش محوري از موفقيت هاي ساير اتاق ها براي توسعه بخش صنعت استان استفاده كند.
اتاق بازرگاني اراك در سال 1309 به عنوان اتاق تجارت تشكيل شد و در سال 1375 با توجه به تبصره يك ماده چهار قانون تاسيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، فعاليت خود را از سر گرفت.
1955/6013/خبرنگار:مهدي عظيمي***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها