شركت های خارجی غذا و دارو در ایران بدنبال توسعه خود هستند

قزوین - ایرنا - مدیركل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: شركت های خارجی و چند ملیتی مرتبط با صنایع غذایی و دارویی از جمله شیرخشك در ایران بدنبال توسعه و سرمایه گذاری های جدید هستند.

دكتر وحید مفید شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی از شركت نستله قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدید از شركت های خارجی فعال در حوزه تولید دارو و صنایع غذایی از جمله نستله شاهدیم كه آنها نه تنها قصد خروج از ایران را ندارند بلكه به طور مرتب در حال توسعه خود و سرمایه گذاری های جدید هستند.
این مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: شرایط حضور و سرمایه گذاری شركت های چند ملیتی در حوزه تولید شیرخشك در ایران به خوبی فراهم است و وزارت بهداشت با تمام توان از آنها حمایت می كند.
وی اضافه كرد:این شركت ها در تامین مواد مورد نیاز هم نسبت به سایرین راحت تر هستند و خطوط تولید خود را نیز توسعه می دهند و صادرات هم دارند.
مفید با اشاره به فعالیت 2شركت تولیدكننده شیرخشك خارجی در ایران،اضافه كرد: این شركت ها حدود80درصد سهم بازار شیرخشك و سایر صنایع غذایی را برعهده دارند.
مفید ادامه داد:در آمار مقایسه ای هم در 6 ماهه اول سال جاری میزان تولید این شركت ها10تا20 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و فعالیت آنها كماكان ادامه دارد.
وی افزود:وزارت بهداشت در راستای تامین كامل نیازهای شیرخشك كشور از تمام تولیدكنندگان و سرمایه گذاری های خارجی در كشور حمایت می كند.
در بازدید وزیر بهداشت از كارخانه نستله در قزوین، آزمایشگاه جدید این واحد تولیدی خارجی با یك میلیون دلار سرمایه گذاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
7388*3013

سرخط اخبار جامعه