۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸
کد خبر: 81925223
T T
۰ نفر
رايزن هاي بازرگاني ايران در خارج از كشور بايد فعال شوند

كرج-ايرنا-رئيس اتاق بازرگاني البرزگفت: رايزن هاي بازرگاني ايران در خارج از كشور بايد فعال تر از گذشته عمل كنند.

به گزارش ايرنا، رحيم بنا مولايي روز دوشنبه درنشست شناسايي متقابل با فرصت هاي بازرگاني و سرمايه گذاري ايران و روسيه افزود: سفارت هاي جمهوري اسلامي در كشورهاي مختلف بايد از رايزن هاي بازرگان مجرب و كاردان بهره مند باشند تا بتوانند نيازهاي تجاري آن كشورها را مورد بررسي قرار داده و از اين طريق بازار صادرات ايران را فعال كنند.
وي اظهار كرد: در جمهوري اسلامي ايران انواع كالاها و محصولات متنوع توليد مي شود كه مي تواند به راحتي در بازارهاي جهاني عرضه شود.
بنا مولايي ادامه داد: بازار صادراتي ايران در صورتي مسير رونق را طي خواهد كرد كه شركت هاي تجاري بين المللي با نظارت و حمايت دولت براي حضور فعال در صحنه صادرات تاسيس شود.
وي خاطرنشان كرد: اين شركت ها در صورت تاسيس مي توانند با بهره گيري از كارشناسان مجرب علاوه بر توسعه صادرات محصولات ايراني، تضمين كننده بازگشت ارز حاصل از صادرات به كشورمان باشند.
بنامولايي اضافه كرد: متاسفانه در مواردي تجار ايران كالاهاي صادراتي را به كشور هاي مقصد تحويل مي دهند، اما براي دريافت ارز حاصل از محصولات صادراتي با مشكلات فراواني مواجه هستند.
وي ضرورت تغيير ساختار اقتصادي در راستاي توليد با كيفيت محصولات را مورد تاكيد قرار داد و گفت:اين مهم در صورتي عملي خواهد شد كه استراتژي جديدي در صحنه تجارت و بازرگاني حاكم شود.
وي اظهار كرد:توسعه تجارت و تجهيز كارخانه ها به تكنولوژي روز با مشاركت شركت هاي خارجي بدون حمايت و پشتيباني مالي دولت امكان پذير نيست.
وي ادامه داد: تا زماني كه علم و تكنولوژي در كنار هم در خدمت صنعت قرار نگيرد و تا زماني كه دانشگاه و صنعت با همراهي و تفاهم براي رفع مشكلات موجود در مسير توليد گام بر ندارند، نمي توان انتظار داشت كه اقتصاد ما به ويژه در جهت توليد و صادرات با رونق همراه شود. ك/3
7411/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها