خبرگزاری کار ایران

بخشی از آب سد گلستان از صبح فردا رهاسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۸۲۵

بخشی از آب سد گلستان از صبح فردا رهاسازی می‌شود و مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان شهر‌ها وروستا‌های مسیر گرگانرود خواسته شده است؛ از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

به گزارش ایلنای گلستان، شرکت آب منطقه‌ای گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ برای مدیریت حجم آب مخزن سد و تامین نیاز آبی زمین‌های کشاورزی محدوده سد و شبکه وشمگیر بخشی از آب سد گلستان از ساعت ۷ صبح فردا شنبه اول اردیبهشت رهاسازی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری، سد درآستانه سرریز شدن است و برای سومین بار در سال آبی جاری، رها سازی آب سد انجام می‌شود.

براساس این اطلاعیه، رها سازی آب این سد برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب رودخانه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ رها سازی آب این سد برای تامین آب زمین‌های کشاورزی و مصارف محدوده سد و شبکه وشمگیر است و برداشت آب توسط بهره برداران مسیر رودخانه گرگانرود در حد فاصل پایاب سد گلستان تا سد وشمگیر ممنوع است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان شهر‌ها وروستا‌های مسیر گرگانرود خواسته شده است؛ از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز