۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82711821
T T
۰ نفر
اختصاص بيش از 12 هزار هكتار از اراضي خلخال به كشت گندم پائيزه

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خلخال از آغاز كشت پائيزه گندم و اختصاص بيش از 12 هكتار از اراضي ديم و آبي اين شهرستان به اين كار خبرداد.

هادي ذبيحي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال زراعي جديد با توزيع بيش از 180 تن بذور اصلاح شده از ارقام آذر 2، سرداري ، رصد، زاگرس و پيشگام در اين شهرستان پيش بيني مي شود كه بيش از 12 هزار از اراضي ديم و آبي اين شهرستان به كشت غلات اختصاص يابد.
وي گفت: در اين راستا تعداد 10 دستگاه ماشين بذركار عميق كار در اراضي كشاورزي در حال كشت فعال بوده و در حال حاضر نيمي از اراضي تحت كشت ديم و آبي شهرستان به روش مكانيزه كشت مي شوند.
هادي ذبيحي از كشاورزان خواست با رعايت بازده زماني تاريخ كاشت و با استفاده از هدايت و راهنمايي كارشناسان مديريت و مراكز خدمات جهاد كشاورزي در تهيه كود و بذر و ساير نهاده هاي كشاورزي در كشت پاييزه سرعت عمل نشان دهند.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم بيمه محصولات كشاورزي گفت: با توجه به تغييرات ناگهاني هوا ، همه ساله خساراتي از جانب سرمازدگي محصولات كشاورزي به كشاورزان وارد مي شود از اين جهت لازم است كه كشاورزان به موقع نسبت به بيمه كردن محصولات خود اقدام كنند.
شهرستان خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل داراي 45 هزار هكتار اراضي كشاورزي ديم و آبي بوده كه چهار هزار و 500 هكتار از اين اراضي را باغ هاي ميوه تشكيل مي دهند.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها