Iranian Agriculture News Agency

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان تهران با دعوت از پژوهشگران خبر داد:

حمایت از طرح های دانش بنیان بویژه بذور هیبرید F1 سبزی و صیفی

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان تهران گفت: امروزه در دنیا استفاده ازنشاء پیوندی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است؛ بنابراین هرچه سریع تر می بایست دانش فنی مربوط به این موضوع به بهره برداران منتقل شود.

حمایت از طرح های دانش بنیان بویژه بذور هیبرید F1 سبزی و صیفی

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان تهران با دعوت از پژوهشگران، از حمایت از طرح های دانش بنیان ازجمله بذور هیبرید F1 سبزی و صیفی خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، غلامرضا تقوی با بیان این مطلب افزود: سازمان جهادکشاورزی استان تهران آمادگی خود را به منظور حمایت از طرح های دانش بنیان بویژه طرح هایی که مرتبط با توسعه کشت های گلخانه ای و درجهت ارتقای بهره وری مصرف آب و افزایش تولید محصول سالم باشد، اعلام کرده، ازکلیه محققان و پژوهشگران درخواست همکاری می کند .

وی گفت :درحال حاضر دو هزار و 660 هکتار گلخانه در استان تهران فعال است که گل و گیاه و صیفی جات در آن کشت می شود و عمدتاً خیارگلخانه ای بخش عمده ای از این سطح را دراختیار دارد که برای تغییرالگوی کشت به انجام پژوهش و تحقیقات بیشتر نیازمند است .

تقوی با اشاره به لزوم تنوع درگلخانه ها گفت: بزرگترین دغدغه ما پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی در زمینه ایجاد تنوع درگلخانه هاست تا بتواند به افزایش بهره وری و رونق بخشی اقتصادی، تنظیم بازار و نزدیک شدن به ذائقه بازارهای جهانی کمک کند .

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به برگزاری نشستی با حضور مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در این نشست پیشنهاد شد تحقیقات درزمینه رسیدن به دستورالعمل کاشت، داشت و برداشت محصولات جدیدی مانند: آناناس، فیسالیس، درختان میوه گلخانه ای، خربزه درختی و همچنین روش های جدید تلفیقی تولید و پرورش ماهی (آکوپونیک) و محصولات گلخانه ای به صورت فعالانه به موضوعات ورود کرده، نتایج حداکثر تا پایان سال جاری در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد .

تقوی خاطر نشان ساخت: از دیگر فعالیت تحقیقات، کمک به آموزش در زمینه توسعه کشت نشاء پیوندی خواهد بود که برای ترویج این موضوع به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مبتنی بر شرایط بومی منطقه نیازمندیم که بتواند به ترویج کشت نشاء پیوندی کمک کرده، ابهامات موجود در ذهن متقاضیان را رفع کند .

وی با اشاره به لزوم ترویج کشت نشاء پیوندی گفت: این نوع کشت می تواند به ارتقاء بهره وری و مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح و نیز کاهش مصرف سموم کمک به سزایی کند .

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: امروزه در دنیا استفاده ازنشاء پیوندی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است؛ بنابراین هرچه سریع تر می بایست دانش فنی مربوط به این موضوع به
بهره برداران منتقل شود .

تقوی در پایان با بیان اینکه برای تولید بذرهیبرید F1 سبزی و صیفی جات گلخانه ای نیز مقدماتی فراهم شده گفت: درحال حاضر باحضور بخش خصوصی، تولید بذرهیبرید F1 سبزی و صیفی جات گلخانه ای به صورت آزمایشی آغازشده است که امیدواریم نتایج آن در ماه های آتی دراختیار متقاضیان و بهره برداران قرارگیرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید